Parkiet uit logeren

Gestart door Angelique Janssen, januari 09, 2011, 11:40:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angelique Janssen

Hoi allemaal, ik heb al zitten zoeken met de zoekfunctie, maar ik kon mijn vraag niet beantwoord krijgen.

Wij gaan in april een weekje op vakantie met het vliegtuig. Ons manneke Anjo kan (helaas) niet mee.
Onze parkiet is een hele tamme parkiet, zijn kooi staat ook de hele dag open en hij zit vaak gezellig bij ons om te kletsen en te spelen.

Echter mijn zus gaat mee op vakantie, mijn ouders hebben twee parkieten (mannetjes) die niet tam zijn en bij mijn schoonfamilie kan hij ook niet terecht.
Ik dacht eerst om Anjo bij mijn ouders te laten logeren, maar daar kan hij niet los rondvliegen omdat zij ook een houtkachel hebben (ik weet niet of zij deze in april nog aan hebben).
Maar ze durven hem ook niet bij hen thuis te laten losvliegen. Maar ik weet niet of dat goed is voor Anjo omdat hij zijn vrijheid is gewend. Het liefst wil ik hem natuurlijk bij mijn ouders omdat ze hem ook kennen

Welk advies kunnen jullie ons hierin geven?

Alvast bedankt.

groetjes van Angelique

inge

Hey,weet niet of je ouders dichtbij wonen ,kan je hem eventueel in zijn eigen veilige omgeving laten en je ouders laten langs komen?
Of ze een weekje jou huis aanbieden ,en ze hun parkietjes laten meebrengen?
Mischien goede buren?
Hoop voor jou dat je een goede oplossing vindt!!!!

lovesbudgies

Voor een tamme parkiet is het belangrijk dat hij veel menselijk contact heeft.
Als je ouders veel thuis zijn dan heeft hij in ieder geval veel aandacht en afleiding.
Misschien kun je hem iets eerder brengen en ze dan laten zien dat hij er best even uit kan. Alleen 's avonds bijvoorbeeld; even gordijnen dicht,
lampen aan, iets voor de kachel zetten en dan kan hij best even rondvliegen. Met wat trosgierst krijgen ze hem vast wel weer terug.

Je kunt ook kijken of iemand van het forum hem voor een weekje wil opvangen. Hier zijn genoeg betrouwbare mensen die hem veel aandacht
en vlieguren kunnen geven.

Ik zou een tamme parkiet nooit alleen in huis laten en dan mensen voor hem laten langskomen. Hij is dan veel te veel alleen.

doebadevos

Wij brengen onze parkietjes altijd bij mijn schoonouders. Daar mogen ze ook niet rond vliegen, mijn schoonmoeder vind dat eigenlijk een beetje eng....
Maar ze krijgen wel heel veel aandacht van mijn schoonvader. Dus ik denk zelf dat dat beter is als dat ze alleen thuis blijven en oppas regelen.

Petr@

Een parkiet die alleen is hoort niet alleen thuis teblijven die gaat toch zeker het kontakt missen. En of het erg is dat hij een weekje niet vrij zou kunnen vliegen, ik denk het niet.
Mijn parkieten zijn van de zomer  12 dagen alleen thuis gebleven, maar mijn moeder ging 3 x per dag langs. Maar zij hadden elkaar en konden vrij rond vliegen als zij er was.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Angelique Janssen

#5
Hoi allemaal, de oplossing is gevonden.

Mijn stiefdochter van 18 jaar komt een week in ons huis logeren.
Onze Anjo kent haar ook en hij is ook gek op haar, dus dat moet goed gaat komen.

Nog bedankt voor jullie berichtjes.
Op dit berichtje kan dus een slotje.


Zo te horen heb je een hele goede oplossing gevonden, fijn!
Ik doe het topic op slot. Gr. Lisanne