in gezicht vliegen

Gestart door Jacob, januari 08, 2011, 13:32:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacob

Hallo allemaal,

ik heb geprobeerd dit hier ergens te vinden, maar niet gelukt, dus vandaar dat ik het zelf maar even vraag.

Jacob is inmiddels bijna een jaar oud, denk zo´n 9 a 10 maanden, wij zijn er inmiddels achter dat het een vrouwtje is, maar dat doet niet echt terzake denk ik.

Jacob is inmiddels goed tam en vliegt vrij rond en kan gaan en staan waar ze wil, dat wil zeggen, de kooi staat open als we thuis zijn, dus kan in en uit en maakt hier volop gebruik van.

Nu is Jacob erg eenkennig als we beiden thuis zijn. Als ik er niet ben dan is Jacob erg rustig en gaat haar gangetje, maar op het moment dat ik thuis kom raakt ze helemaal geobsedeerd. Dat wil zeggen: Komt alleen maar bij mij, niemand anders "bestaat" meer. Das op zich geen probleem, maar wat heel irritant is, is het feit dat als ze bij me zit en ik begin te praten dan vliegt ze gewoon recht in m'n gezicht en dan bedoel ik ook echt recht in m'n gezicht. Als ik m'n hand naar m'n  mond breng vliegt ze daar gelijk op af, gaat er op zitten, en gaat met d'r poot aan m'n lip hangen. Ook al maak ik duidelijk dat ik dit niet wil, ze blijft terug komen en proberen.

Als ik haar dan op een gegeven ogenblik, wanneer het mij teveel begint te irriteren, weer terug wil zetten in de kooi, dan begint ze me keihard te bijten of heel irritant weg te vliegen.

Iemand een idee wat voor gedrag dit is en wat ik er tegen kan doen, ik wil bij thuiskomst wel fatsoenlijk een gesprek kunnen voeren, zonder dat Jacob in m'n gezicht vliegt of aan m'n lip hangt.



Moppers

Je zegt dat je duidelijk maakt dat je het niet wil. Dat is een vorm van aandacht en dit moedigt haar aan. Probeer haar als ze ongewenst gedrag vertoont volledig te negeren. Als ze het ongewenste gedrag niet vertoont mag je haar belonen (je kan wat lekkers gebruiken, maar lieve woordjes hebben ook resultaat). Wees hierin erg consequent. Ze leert dan vanzelf dat het geen effect heeft als ze je gezicht lastig valt, maar dat ze juist aandacht krijgt als ze 'braaf' is.