ons vogeltje is ziek :( help

Gestart door mida, januari 07, 2011, 11:28:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mida

Onze vogel is nu ongeveer 3 dagen ziek.
Hij zit bol, slaapt heel veel (zit continu met ogen dicht), vliegt niet meer, reageert slecht, heeft de neiging om naar de grond te vliegen (wat hij dus niet meer kan en zich dus eigenlijk laat vallen), ademt zwaar, staart naar beneden
Misschien is onze vogel een inteelt vogel.

Hij eet nog wel.

onze ouders willen niet naar de dierenarts is er iets wat wij zelf kunnen doen.
We hebben hem al op een donkere plek gezet, warmer als 19.5 graden kunnen wij het niet maken....

Kleintjes

Jullie vogeltje is inderdaad ziek. 't Beste is uiteraard om met hem of haar naar 'n dierenarts of (liever nog) vogelarts te gaan. Hij heeft warmte nodig en rust. Veel meer kun je zelf niet doen.

Wat warmte betreft: Waarom kan 't bij jullie niet warmer worden dan 19.5 graden?

't Diertje heeft medische hulp nodig, wij kunnen moeilijk bepalen wat er is: Daar hebben we niet voor geleerd en we kunnen 't niet zien :(
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

mida

We kunnen hem niet warmer houden dan 19.5 graden
omdat we de verwarming niet hoger mogen zetten:S

onze ouders vinden het een beetje onzin om daarvoor naar een DA of VA te gaan
wij willen dat wel heel graag...

mida

heey,
ik wil je hardstikke bedanken op je reactie,
maar helaas is ons vogeltje al overleden,
wij weten eigenlijk zeker dat hij inteelt was want al zijn broertjes en zusjes zijn na de geboorte al overleden,
en inteelt leeft ook veel korter dan gezonde vogels, dus misschien was hij al we oud voor inteelt,
maar tocht nog hardstikke bedankt voor je hulp, we zullen er aan denken als we een nieuw vogeltje hebben.
groetjes mida

chippie

Sterkte met het verlies  :(.

Ik zou toch is met je ouders praten, voordat je een volgend vogeltje neemt.
Waarom zou het onzin zijn om met een vogeltje naar de dierenarts/vogelarts te gaan?

Mars

#5
Misschien kun je zelf ook een klein spaarpotje aanleggen, dat je toch geld hebt om naar de dierenarts te gaan.

En sterkte met jullie verlies. Of het nu een inteeltvogeltje was of niet (het doodgaan van de anderen kan ook betekenen dat moeder niet goed voert, of dat er sprak is van een bepaalde ziekte), met een bezoekje aan de dierenarts was hij er misschien heel goed bovenop gekomen. En het is een levend wezentje, die verdienen allemaal die verzorging.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

hillie

Sterkte met het verlies van jullie parkietje... :(


lovesbudgies

Een vogeltje dat zo snel overlijdt is hartstikke ziek, net als zijn broertjes en zusjes in dit geval. Ook al zou het inteelt zijn, dan nog heeft er iets ander meegespeeld.

Ik vind het heel onverantwoordelijk van je ouders om een dier te nemen terwijl ze hem geen medische zorg willen, of kunnen, geven. Ook al is het dier van de kinderen, de ouders zijn voor het dier verantwoordelijk totdat de kinderen 18 zijn.

Jammer. Ook voor jou. Veel sterkte ermee.