Oogontsteking

Gestart door karin v h, januari 06, 2011, 19:38:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Wie o wie kan mij even over het week-end heen helpen (morgen ben ik zelf bijna de hele dag voor onderzoeken in het ziekenhuis!)
Buffy heeft een oogontsteking. Het ooglid staat heel ietsje af, lijkt net of er een traan zit en het ooglid is ietsje rood. Ik kreeg van iemand hier 2 tips maar die kan ik helaas niet krijgen.

Zij oogt niet ziek, is nog erg druk en zit nog volop te eten en te drinken!

Wie weet wat ik er zelf aan kan doen?

Geertje

Oogje schoonmaken met een watje gedrenkt in boorwater. ( desinfecteer middel)
Na elke aanraking het watje vervangen vor een schoon watje.. anders smeer je het alleen maar uit en maak je het erger.

Dit helpt alleen bij een lichte vorm van oogontsteking.
Een zwaardere vorm moet behandeld worden met antibiotica.
Maar boorwater kan je in ieder geval het weekend door helpen.
Boorwater kun je kopen bij elke drogist en elke apotheek.

Beterschap!




karin v h

Ga morgen gauw tussendoor boorwater kopen.
Het is ook een hele lichte ontsteking, het is NIET opgezet ofzo, heel ietsje rood en afwijkend.

Parkieten-Freak

Boorwater is obsoleet, liever niet gebruiken. Boorzuur (de werkzame stof) wordt namelijk opgenomen in het lichaam (ook via de ogen!) en dat kan problemen opleveren.
Je kunt beter een fysiologische zoutoplossing van 0,9% gebruiken, deze is verkrijgbaar in plastic ampulletjes van 10 milliliter en te koop bij apotheek en drogist. (o.a. onder de merknaam Bexedyl).
Wel vind ik het beter om de dierenarts om advies te vragen: vaak wordt toch gekozen voor een oogzalf met daarin een antibioticum.




karin v h

Ik heb wel een flesje duratears. Kunst druppels met dextran en hypromellose.

lettebabe

hoi

ik ben pas met mijn vogeltjes naar mevr. kindermans geweest en die vertelde mij
dat uitwendige wondjes beter kunnen schoon gemaakt met kamille thee, ik heb dit ook een paar dagen gedaan
en na 3 dagen was het al over.(ook een ontstoken oog)

groetjes nicolette

karin v h

Ben vandaag uiteindelijk met Buffy naar de dierenarts geweest, ze heeft een oogontsteking.
ik heb een oogzalf gekregen, hij vroeg of ik het makkelijk in kon brengen, heb nu toch wel mijn twijfels hoe ik dat het beste kan doen!
Verder kampt zij met een chronische bronchitis (net als haar vrouwtje ;D).
De dierenarts heeft haar een of andere cocktail in de buik gespoten, eerst had ik zoiets van oeps...... maar ze is wel beter te pas, dus misschien was het niet zo slecht. Ze heeft voor 1 week antibiotica mee gekregen.
Als het volgende week niet beter is dan moet ik terugkomen dan wil hij een röntgenfoto maken van de oogkas.