Joep valt van zijn stok

Gestart door pixie, januari 03, 2011, 17:06:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pixie

Sinds 4 dagen heb ik Joepie in huis. Mijn vriendin kon niet meer voor hem zorgen.

Nu zat er 'schuurpapier' op 1 van zijn stokken, en ik las dat dat niet goed is dus heb ik het eraf gehaald. Nu valt Joep steeds van zijn stok af.

Wat kan ik hieraan doen?

EvelienM

wat voor stokjes zijn het, plasticen?
op dit forum kun je veel info vinden over wat de beste zitstokken voor parkieten zijn, met name houten (wilgen) stokjes.
succes!

pixie

het is wel hout, maar wat voor soort weet ik niet.

Ik heb de hele kooi met toebehoren meegenomen van mijn vriendin toen ik Joep ging ophalen.

Misschien morgen maar even langs de dierenwinkel om ze te vervangen.

GG

Misschien moet hij even wennen aan het idee om op de "gewone" stokjes te zitten...
Valt hij ook van andere dingen af zoals bijvoorbeeld een trappetje of schommeltje of zijn voerbakje?

Wij hebben verschillende stokjes erin zitten, 2 dikkere van hout met groeven, 1 dunnere van hout, 2 gewone van plastic (alleen daar zitten ze bijna nooit op want dat is laag in de kooi), verder heeft het trappetje ook verschillende diktes...
Misschien is hij het niet gewend om op een dunner stokje te zitten? Het is verstandig om verschillende diktes van de stokjes in de kooi te hangen, zo kunnen de pootjes goed sterk worden :D