Bijten.

Gestart door Missygirl, januari 02, 2011, 13:04:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Missygirl

Hallo allemaal,

Ik weet niet of hier al een topic over was,vandaar dat ik er nog ééntje open.

Het gaat om Meeko.
Meeko woont hier nu voor een paar maandjes.
Hij kan het redelijk vinden met Zazoe,dat gaat allemaal goed.

Alleen nu het tam maken.
Meeko bijt in onze vingers als hij er op stapt en er op zit.
Ook ringen en andere sieraden vind hij nogsteeds erg aantrekkelijk.
Dit vind ik vervelend.
Ik durf hem niet los te laten vliegen als er andere mensen hier zijn.

Ik wil hem het bijten afleren,maar hoe?
We hebben hem genegeerd,boos gekeken,''uuhh'' gezegt maar niks lijkt te helpen.

Heeft iemand een tip voor ons?

Groetjes Missy.

vera1982

hoi Missy

Mijn parkietjes willen ook nog wel eens hard bijten in mijn vingers als ze erop zitten. Negeren is het beste en als ze blijven bijten leid ik ze af met een speeltje of dergelijke. Eenmaal goed afgeleid van het bijten laat ik ze afstappen en haal ik mijn hand weg.
Vaak is het uittesten wie de baas is, zover ik weet ben ik de baas en zijn hun maar kleine parkietjes die mij toch niet kunnen doodbijten :)
Blijf de baas en vergeet niet dat ze je niet doden ;)

groet,
Vera

Missygirl

Hallo Vera,

Natuurlijk weet ik dat maar mijn visite weet dat natuurlijk niet.
Nu ik het er zo over heb,het bijten is eigenlijk vanmiddag erger geworden.
Zou het kunnen zijn dat Meeko geïrriteerd is door het ''oefenen'' om op de vinger te zitten?

Groetjes Missy.

vera1982

Mijn idee achter het bijten van visite is "de baas zijn over deze onbekende persoon". is Meeko erg dominant? ik denk dat (helaas voor Meeko) het beter is om Meeko niet los te laten bij visite. Als hij namelijk erg dominant is zal dat niet zomaar voorbij gaan, tenzij dat hij nu in de rui zit of zich niet lekker voelt.
Een hond kun je makkelijk trainen hierin een parkiet is een ander verhaal.
Of je visite instuctie geven over het bijten wat ze dan moeten doen. Blijft je visite hier angstig onder(parkieten bijten natuurlijk gemeen) dan moet Meeko terug in de kooi.
wie weet heeft een ander forumlid nog een goed idee of advies.
succes.

groet,
Vera

Missygirl

Hallo Vera,

Dank je wel voor je advies en antwoorden.
Hij gaat dan inderdaad niet meer los bij visite.
Alleen wil ik wel dat hij weet dat wij de baas zijn.(en dus niet ons bijt)
Ik hoopte eigenlijk dat hij zou zien hoe Zazoe met ons om gaat en dat hij dit voorbeeld zou volgen.
Maar dat is misschien te zaligmakend bedacht?

Groetjes Missy.

GG

Mijn parkietje doet precies hetzelfde!!
Maar volgens mij is het meer een manier van spelen.. Want hoe meer in beweeg hoe prachtiger ze het vind.. Soms bijt ze heel hard, maar meestal gewoon een beetje met de snavel aan het kriebelen..

Geen idee hoe je dit af kunt leren, dus ik volg het topic even ;)


Vonkie

Mijn parkiet Tweety deed precies hetzelfde.
Ik zei elke keer tegen haar NEE dat mag niet en speelde met haar snavel.. Dat vond zij niet leuk, maar zij bijt niet zo hard als toen. Het helpt.

Laat hem/haar zien dat je baas bent.

August

Hoe meer aandacht je geeft tijdens het bijten hoe meer je parkiet dat ziet als een spelletje of een manier
van aandacht vragen.
Het beste denk ik is om dit gedrag te negeren en op het moment dat het gebeurt, niks zeggen meteen naar de kooi en
deurtje dicht.
Wel oppassen dat ze het 'bijten' niet gaat zien als een manier van zeggen dat ze op die manier terug haar kooi
in wilt.. (dit is eerder geschreven hier op het forum, ben even vergeten door wie!)

Groetjes,

Pauline

Missygirl

Hallo :)

Bedankt voor de adviezen.
Meeko bijt nog steeds,wat we ook proberen.
Ik zat er aan te denken om ze weer apart te zetten,misschien krijg ik hem zo van het bijten af....is het niet ''stoer doen'' voor Zazoe misschien?

Wat vinden jullie,moet ik ze apart zetten om zo Meeko het bijten af te leren?

Groetjes Missy.