Parkietjes en vuurwerk

Gestart door Hello123, december 31, 2010, 11:06:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hello123

het is vanavond oud en nieuw en ik weet niet wat ik moet doen voor mijn parkieten HELP IK HEB 4 PARKIETEN IN EEN KOOI IK BEN ECHT BANG!!

help AUB!


Onderwerp aangepast. Gr. Lovesbudgies

Audrey

Probeer misschien eens "vuurwerk" in te typen bij de zoekfunctie, dan vind je al een heel aantal tips.

inge

Hoi, heb deze vraag ook onlangs gesteld.
Ik kreeg als antwoordt om de radio aan te zetten ;)
Ikzelf ben ook bang voor ze want heb nu 3 kleintjes en ben bang dat de mama door de stress ook de kleintjes bang zal maken.
Ik heb verwarming met mazout  met chauffage dus ga ik tegen 12 u de chauffage laten aanslaan dat heeft ook veel getik in die buizen en dat zijn ze gewend!
Mischien wat overdreven ,maar ben net als jij overbezorgd bij mijn wasmachine en droogkast heb ik start uitstel.
Dus als ik vanavond vertrek zorg ik dat er een was gewassen is stop ik in de droogkast en laat die ook tegen elf u ofzo aanslaan ,en als ik vertrek laat ik de wasmachine nog een een wasje doen die extra lang duurdt!
Mischien overdreven maar trek het mij niet aan dan ben ik gerust :D
Dus radio ,tv als je thuis bent ivbm veiligheid of zoals mij een tip ervan
veel succes en een fijn oud en nieuw gewenst!!!!!!!!!!

Kleintjes

Citaat van: inge op december 31, 2010, 12:00:56
Hoi, heb deze vraag ook onlangs gesteld.
Ik kreeg als antwoordt om de radio aan te zetten ;)
Ikzelf ben ook bang voor ze want heb nu 3 kleintjes en ben bang dat de mama door de stress ook de kleintjes bang zal maken.
Ik heb verwarming met mazout  met chauffage dus ga ik tegen 12 u de chauffage laten aanslaan dat heeft ook veel getik in die buizen en dat zijn ze gewend!
Mischien wat overdreven ,maar ben net als jij overbezorgd bij mijn wasmachine en droogkast heb ik start uitstel.
Dus als ik vanavond vertrek zorg ik dat er een was gewassen is stop ik in de droogkast en laat die ook tegen elf u ofzo aanslaan ,en als ik vertrek laat ik de wasmachine nog een een wasje doen die extra lang duurdt!
Mischien overdreven maar trek het mij niet aan dan ben ik gerust :D
Dus radio ,tv als je thuis bent ivbm veiligheid of zoals mij een tip ervan
veel succes en een fijn oud en nieuw gewenst!!!!!!!!!!

Zou je er even aan willen denken dat niet iedereen Belgisch is?

Ter uitleg: Chauffage is dus verwarming.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

inge

Sorry :-[ maar verwarming is algemeen het zijn dus radiators ;)doe mijn best!

Kleintjes

Citaat van: inge op december 31, 2010, 12:18:24
Sorry :-[ maar verwarming is algemeen het zijn dus radiators ;)doe mijn best!

Is niet zo dat de wereld vergaat hoor :) Alleen niet iedereen begrijpt 't ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

inge

Snap het wel is niet erg hoor ,maar inderdaad niet iedereen snapt ons belgisch dialect :D
Als ik nog foutjes maak en jullie snappen het niet laat maar weten !!!!!

Robin en Nickey

@hello123,
Ik weet niet of je zelf thuis bent vanavond of niet maar zo proberen zelf niet in paniek te raken en alles zo normaal mogelijk door te laten lopen. Ik heb hier thuis ook nog een hond welke het absoluut niet leuk vind maar hoe harder ik in de stress zou schieten hoe harder zij mee gaat met alle gevolgen van dien.

Ik moet zeggen dat ik zelf tot nu toe nog helemaal niks aan mijn pietjes merk (ook 4), die kwetteren en stoeien net zo hard als anders gelukkig. Vanavond ben ik echter niet thuis maar ga niet heel veel anders doen dan normaal. De gordijnen gaan dicht (is altijd als ik niet thuis ben) en als extra gaat er een nachtlampje aan zodat ze toch nog wat licht ter oriƫntatie hebben (hun hier de laatste 2 weken wel aan laten wennen). Verder krijgen ze nog wel wat extra trosgierst maar das ook meer omdat ik pas morgen middag weer thuis kom.

Maar als je zelf thuis bent bij je pietjes gewoon lekker ook gordijnen dicht, radio of tv aan en alles zoveel mogelijk door laten lopen zoals normaal. Weet niet of je nu eigenlijk verschil merkt aan je pietjes?

bigkizzzz

Hoi

Voor onze Koko wordt het ook de eerste keer oud en nieuw gelukkig is ze gewend aan harde geluiden omdat bij ons regelmatig de surround aanstaat. Vanvond hebben we veel visite en gaat Koko naar boven op de slaapkamer (aan de achterzijde van het huis) met de gordijnen dicht en de lampen aan. Ze schrikt nu ook  niet van het geknal om haar heen dus dat moet vanavond goed komen. Dus niet teveel zorgen maken om je vogel(s) zet ze op een rustig plekje waar ze het minste van het vuurwerk horen en zien. Fijne jaarwisseling allemaal!!!!


EvelienM

ik deed altijd een doek over de kooi, het licht aan (zodat ze geen flitsen zien) en de radio aan (niet te hard,maar wel zo hard dat een groot deel van de knallen niet te horen zijn). dat hielp, en ze kunnen prima tegen wat lawaai hoor.

Kleintjes

Ook hier doen we niks bijzonders voor de vogeltjes. Ze gaan gewoon rond 'n uurtje of 11 vanavond slapen (doek er over) maar ze blijven toch nog 'n tijdje wakker, dat zijn we gewend van hen lol.
We hebben wel altijd de gordijnen dicht gedaan en dat doen we nu dus ook weer. De TV blijft aan omdat we vannacht toch nog even 't feest in London willen zien (Tip!!). Ze hebben er nog nooit moeite mee gehad dus ik veracht vandaag ook geen problemen.

Zoals FullMetalGirl ook zei, hoe meer jezelf stresst, hoe meer je dieren er last van zullen hebben. Ze voelen immers jouw energie. Maak je niet druk, geniet van 't feest en doe lekker je ding. Daar help je ze 't meeste mee :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Idske

Citaat van: bigkizzzz op december 31, 2010, 12:54:37
Hoi

Voor onze Koko wordt het ook de eerste keer oud en nieuw gelukkig is ze gewend aan harde geluiden omdat bij ons regelmatig de surround aanstaat. Vanvond hebben we veel visite en gaat Koko naar boven op de slaapkamer (aan de achterzijde van het huis) met de gordijnen dicht en de lampen aan. Ze schrikt nu ook  niet van het geknal om haar heen dus dat moet vanavond goed komen. Dus niet teveel zorgen maken om je vogel(s) zet ze op een rustig plekje waar ze het minste van het vuurwerk horen en zien. Fijne jaarwisseling allemaal!!!!



Hier heb ik ook hetzelfde gedaan, hij staat boven met de gordijnen dicht. Hier word al behoorlijk geknald maar het is nooit een probleem geweest. Tevens de leukste radiozender aan en Coco vermaakt zich prima. Af en toe kom ik even bij hem kijken. :)

Hello123 maak je geen zorgen het komt wel goed.
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!