Verhuizen?!

Gestart door KoRnagirl, september 29, 2005, 21:37:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KoRnagirl

heey
ik en mijn grasparkietje gaan verhuizen alleen nu maak ik me zorgen over de rit want dat is namelijk 1,5 uur :| ik denk dat mijn pukky dat niet fijn gaat vinden :(
Zou dit té stressvol voor haar zijn?? of zou ik eventueel een handdoek over de kooi heen kunnen doen in de auto? wat denken jullie dat het beste is??
een andere optie is ook om haar maar hier te laten bij mijn vader (ik ga op kamers)
grtz ilse

Andrea

Zelf neem ik mijn parkieten ook geregeld mee als ik elders verblijf voor een paar dagen. Dit is dan een rit van bijna een uur.
Mijn parkieten zijn hier nu al helemaal aan gewend, en vinden het helemaal niet erg in de auto.
Ik zet de kooi altijd vast in de gordel, en zorg altijd dat ik een doek om de kooi heb. Dit om ze te beschermen tegen koude, maar ook indien nodig tegen de warmte en zon. Ook kunnen ze schrikken als je 's avonds in het donker rijdt, door lichten van tegenliggers. En het schommeltje haal ik eruit.
Ik denk dat als jij goed voor je vogel kunt zorgen als je op kamers woont, pukky best een rit in de auto aan kan.
Als het inderdaad een heel eind is, moet je misschien wel overwegen of je haar alleen kunt laten als je bijv. een paar dagen weg gaat, of dat je pukky altijd mee zult moeten nemen. Dit moet je even tegen elkaar afwegen wat dus het beste voor de vogel is.
Succes, Andrea.

KoRnagirl

bedankt voor je reactie  :D
Ja ik ben dan hoogstens 1,5 dag weg in het weekend even naar huis en dan zit pukky wel alleen maar dat is nu ook wel eens dus dat kan ze wel aan.
Ik ben al eens verhuisd en had toen het idee dat pukky erg moest wennen in het nieuwe huis en ze was ook vaak in de rui, dus ik hoop dat ze er nu niet veel last van zal hebben.  :P

veerle

ik zou toch een doek meenemen als je ziet dat hij onrustig wordt kun je m er altijd overleggen :)