Speeltjes maken

Gestart door Piet Parkiet, december 27, 2010, 16:28:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piet Parkiet

Hallo allemaal,

Mijn vrouw en ik vinden het leuk om zelf speeltjes te maken voor onze parkieten maar en we willen natuurlijk goede materialen gebruiken voor onze vogels. Daarom hebben we nog wat vragen over de materialen die we willen gebruiken;

- Is het mogelijk om gewoon naaldboom hout te gebruiken voor onderdelen (zoals te koop bij de gamma en praxis)
-We hebben op internet gevonden dat je onbewerkt leer kan gebruiken. Weet iemand waar dit te koop is (op rol of anders per lap)

Alvast bedankt.

----------------

Piet Parktiet

Mars

Misschien heb je hier iets aan:
http://www.mamut.net/parrotsavenuewebshop/shop/ Bij onderdelen en touw bijvoorbeeld. En nee, ik heb geen aandelen ;)

Je kunt van die ronde stokken gebruiken die ze bij de bouwmarkt te koop hebben. Of dat naaldboomhout is weet ik niet, maar het is prima geschikt.
Daarnaast verkopen veel dierenwinkels wel wilgenhouten stokken die je in stukjes kunt zagen/knippen. En verder kun je zelf eens op zoek naar een wilg of fruitboom.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

doebadevos

Als je takken uit de natuur haalt moet je wel zeker weten dat die niet net bespoten zijn, zo is mijn moeder nml eens een parkietje kwijt geraakt; door een wilgentak naast een aardappelland wat blijkbaar net gespoten was!

Kleintjes

Citaat van: doebadevos op december 28, 2010, 10:03:26
Als je takken uit de natuur haalt moet je wel zeker weten dat die niet net bespoten zijn, zo is mijn moeder nml eens een parkietje kwijt geraakt; door een wilgentak naast een aardappelland wat blijkbaar net gespoten was!

Dat is 1 van de redenen dat je 'wilde takken' eerst moet afwassen met heet water :) Dat voorkomt al 'n gedeelte. Beter is om, inderdaad, onbespoten takken te zoeken. Ook deze moet je wel even afwassen van te voren.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Piet Parkiet

Super bedankt voor jullie reacties. Dat is inderdaad uitkijken dan dat de takken uit de natuur niet bespoten zijn!
Weten jullie toevallig of ik voor de speeltjes ook gewoon het sisaltouw van de Gamma kan gebruiken. Ik las op een andere pagina in dit forum dat er in sommige sisaltouwen schadelijke stoffen worden gebruikt. Terwijl ik overal lees dat sisaltouw geen kwaad kan omdat het een natuurproduct is.

lovesbudgies

Klopt, onbewerkt sisal touw is een natuurproduct dat geen kwaad kan. Maar als het bewerkt is, bijvoorbeeld met lijm, anti-rottingsmiddel etc, dan wordt het natuurlijk wél gevaarlijk. Alles wordt giftig als je er zulke producten in/op doet.

Je kunt het bij de Gamma navragen of het bewerkt is, meestal is dat wel het geval bij sisaltouw van de bouwmarkt.

parkietengek12

@ction is sisaltouw voor een prikkie ;)
Gebruik het zelf ook al een tijdje en Elmo vliegt nog rond  en is dus niet gifitg  ;D :P