Drinken Uit Zwembad

Gestart door Puk, juli 05, 2005, 19:31:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Puk

Mijn kleine Puk drinkt alleen uit zijn zwembad en niet uit zijn drinkbakje. Hij baddert er nog niet in. Nu denk ik erover om zijn drinkbak eruit te halen omdat deze ook regelmatig overloopt wanneer Puk als een dolle door de kooi vliegt en de kooi dus beweegt. Puk gebruikty de drinkbak niet en voor mij is het handiger omdat ik dan niet steeds een natte kooi heb. Kan dit kwaad?

Missa

Hoi Puk

Welkom op het forum!!!

Ik denk niet dat het veel kwaad kan als hij uit zijn badje drinkt hoor, mijn Poco doet dit ook soms!!! In verband met het baderen kan het even duren voor ze dit doen, in het begin moeten ze toch nog alles ontdekken enzo!!! Poco is nu een week bij ons en hij heeft ook nog niet gebaderd!!! Misschien kan je het andere bakje toch nog even laten hangen, je weet maar nooit dat hij het plots ontdekt doe er misschien gewoon iets minder water in dan is het ook iets plezanter voor jouw dat niet alles zo nat ligt!!!

Nog veel plezier met je parkietje!!!

Missa

Puk

Het probleem is dus dat er niet minder in dat waterbakje kan. Dat bakje vult automatisch tot de rand wanneer er water (of voer) uit gaat. Voorheen had ik een andere kooi met een ander waterbakje waarbij ik dat probleem niet had. Dat oude waterbakje past niet op de nieuwe kooi.

Missa

Ja dan kan je het eventueel wel wegnemen, maar toch wel goed in het oog houden dat hij dan zeker drinkt uit zijn badje!!!!

Missa

compu_girl

heee ik ken dat sorrt waterbakjes wel volgens mij het is een bakje met daarboven iets wat lijkt op een silootje van doorzichtig plastic als je dit nu eens omdraait op het onderste bakje vaak komt er dan minder water uit. Ik hoop dat je beetje snap wat ik bedoel is beetje vaag uitgelegd volgens mij

Ingrid

#5
Hoi Puk,

Ik zou het drinkbakje er toch niet uit halen. Eventueel kun je een nieuw, wel passend drinkbakje kopen?
Het drinken uit het zwembadje is nu misschien nog niet zo erg omdat je vogeltje er nog niet in baddert. Maar als hij/zij straks wel gaat badderen en hij/zij is gewend om alleen maar uit het badje te drinken, dan is het water verontreinigd door uitwerpselen, veertjes en huidschilfertjes. Het is erg belangrijk dat er elke dag vers water voor handen is. Bovendien zal je vogeltje toch moeten leren uit zijn drinkbakje te drinken. Bedenk wel dat parkietjes niet zo heel veel drinken, misschien drinkt jouw parkietje wel, alleen op momenten dat jij het niet ziet.

Groetjes, Ingrid

Puk

Citeerheee ik ken dat sorrt waterbakjes wel volgens mij het is een bakje met daarboven iets wat lijkt op een silootje van doorzichtig plastic als je dit nu eens omdraait op het onderste bakje vaak komt er dan minder water uit. Ik hoop dat je beetje snap wat ik bedoel is beetje vaag uitgelegd volgens mij
[snapback]6728[/snapback]

Ik begrijp wat je bedoelt, ga ik morgen meteen proberen! Goed idee!

Anoek en Puk

Anita & Marisa

Hoi hoi,

Het klopt helemaal wat Ingrid zegt. Het is beter om je parkietje een drinkbakje te geven. Je kunt zijn badje er een paar dagen uit halen, zodat hij uit zijn drinkbakje gaat drinken en weet dat deze ervoor bedoelt is.
We lazen over drink en voerbakjes die zichzelf weer vulden als de parkiet eruit dronk of at. Ook hier moet je mee oppassen. Bij een drinkbakje is dit uitstekend! Maar bij een voerbakje niet. Het voer moet elke dag ververst worden, dus als je een hele bak vol doet en de parkiet hier bv. een week mee moet doen, is dit niet gezond. Ook weten parkieten dat er steeds nieuw voer in het bakje komt (ze zijn erg slim!) en gaan dan de niet-lekkere zaadjes eruit gooien om vervolgens alleen de lekkere zaadjes te eten.
Het is het beste als je je parkietje anderhalve schep voer geeft (de schepjes van Xtravital aangehouden). Dit kun je eventueel in deze voerbakjes doen, maar dus niet meer en ook elke dag verversen.

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Puk

CiteerHoi hoi,

Het klopt helemaal wat Ingrid zegt. Het is beter om je parkietje een drinkbakje te geven. Je kunt zijn badje er een paar dagen uit halen, zodat hij uit zijn drinkbakje gaat drinken en weet dat deze ervoor bedoelt is.
We lazen over drink en voerbakjes die zichzelf weer vulden als de parkiet eruit dronk of at. Ook hier moet je mee oppassen. Bij een drinkbakje is dit uitstekend! Maar bij een voerbakje niet. Het voer moet elke dag ververst worden, dus als je een hele bak vol doet en de parkiet hier bv. een week mee moet doen, is dit niet gezond. Ook weten parkieten dat er steeds nieuw voer in het bakje komt (ze zijn erg slim!) en gaan dan de niet-lekkere zaadjes eruit gooien om vervolgens alleen de lekkere zaadjes te eten.
Het is het beste als je je parkietje anderhalve schep voer geeft (de schepjes van Xtravital aangehouden). Dit kun je eventueel in deze voerbakjes doen, maar dus niet meer en ook elke dag verversen.

Veel liefs,
Anita en Marisa.
[snapback]6763[/snapback]


Het systeem van de 'silo' omdraaien werkt perfect dus dat komt goed uit. Probleem opgelost. Bedankt voor de tip!Ik vind de silo achtige voerbakjes prima werken. Ook om op dagelijkse basis mee te voeren wat ik doe. Puk knoeit veel minder met deze bakjes dan met zijn oude voerbak.

Allemaal bedankt voor de tips in ieder geval!

Thijs

Ik heb mijn parkiet nu een paar dagen en hij badert vrij vaak alleen hij drinkt er ook uit...
Maar ik verschoon het bakje 3x per dag kan het dan nog steeds veel kwaad??
Thijs

Safrena

#10
Hey Thijs

Als je het badje tot drie keer per dag ververst is dat geen probleem ;)

vele groetjes

Thijs

Ik heb hem nu net geleerd uit zijn echte drinkbak te drinken en dat gaat al heel goed  :rolleyes: .
Thijs,