Broedhok lager hangen?

Gestart door inge, december 25, 2010, 18:23:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

inge

Hallo forumleden,heb sinds 7 december babyparkietjes :-*
Mijn vraag is mag ik het broedblok lager hangen in de kamervoliere,of zou ik dat beter niet doen voor de rust van mijn popje?
De reden is ik kan in het broedblok kijken,maar het deksel kan niet volledig open om ze eens vast te kunnen nemen :(.
Ik heb nu gemeten de volgende tralies waar ik het kan hangen is 10 cm lager.
En dan heb ik nog de volgende vraag het broedblok hangt dan nog 80 cm van de grond,moet ik dat tegen dat ze uitvliegen nog lager hangen voor hun veiligheid?
Dat ze zich niet bezeren bij hun eerste stuntelige vliegpogingen :D.
Alvast bedankt, en nog aan allen prettige feesten ;)

Mars

Je mag het broedblok best verschuiven, als je het maar niet dagelijks doet. De drang voor je popje om je kleintjes te verzorgen is groot genoeg en voor de kleintjes is het goed als je ze alvast wat aan mensen laat wennen (vanaf het doorkomen van de veertjes). Ik verruilde op een gegeven moment elke dag het blok omdat de ontlasting met pellets wat een grotere rotzooi maakt dan met zaadjes. Daar gaf de mama geen kick om.

Voor het uitvliegen hoeft het blok niet lager. Wel kan het zijn dat je er eentje vindt die iets te avontuurlijk is geweest en die kun je dan terugzetten in het blok. Zo had ik er eentje die ik toch echt 4 dagen lang steeds op nieuw terug moest zetten. Een avonturiertje die echt geen houvast op de stok had. Parkietjes in een buitenvoliere blijven ook veel langer in het blok dan die binnen, dus die zijn meestal al wat beter in staat zichzelf te redden als ze eenmaal uitgevlogen zijn.

Maar zo'n kleintje dat wat te avontuurlijk is kan vanaf een week of drie wel al rustig landen en zal dus niet verkeerd terecht komen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

inge

Dankjewel Mars,ik ga dat vandaag dus nog doen. en dan best als het popje eruit is uit het broedblok of beter als ze erin zit?
Nog een ander vraagje als dat mag? inverband met oudejaarsnacht,we zijn uitgenodigd bij mijn zus ,maar moet ik niet zorgen dat ze het vuurwerk met die verschrikkelijke knallen niet zo goed horen?
Kan er door de schrik v/h lawaai toch nog niet iets misgaan?  :(
Hartelijk dank nog ,en zodra ik ze eens vastgehouden heb zal ik ze eens laten zien op het forum :-*

Mars

Ik zou dat zonder popje doen. Dus even met wat lekkers er uit lokken bijvoorbeeld.
Ondertussen wel een beetje tegen haar praten en haar ook de kans geven om wel naar de kleintjes toe te vliegen.

Zo rond oud en nieuw kun je het beste de radio aanzetten. Dan zijn knallen minder opvallend. Evt geldt dat ook voor verlichting ;) Maar de radio is altijd een hele goede tip.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

inge

Oef, het is lager gehangen.
Heb het er warm van gekregen ,alles vlug lager gehangen dus ook de stokjes  en speelgoed zodat alles er hetzelfde uitziet!
Ga nu mischien toch tot morgen wachten om ze er eens uit te nemen.
Wil niet te veel in een keer voor haar ,en het mannetje heeft haar verplicht terug in het broedblok te gaan ;)
Bedankt ;D

Mars

Nee, laat haar eerst maar even van de schrik bijkomen en dan morgen weer een stapje verder en de kleintjes even oppakken.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

inge

Bedankt,voor de antwoorden, ik ben er zeker mee geholpen ;D
Heb geen vragen meer over dit onderwerp,van zodra ik foto's heb van de kleintjes laat ik jullie meegenieten :-*