2 grasparkietjes

Gestart door Önder, december 20, 2010, 23:10:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Önder

Beste,

Ik heb 2 maanden geleden 2 grasparkieten gekocht, ze zijn nog jong(althans volgens de eigen zijn ze jong) ik heb hier geen verstand van, ik heb een kooitje gekregen, als onderlegger gebruik ik een krantje met anijszand dat ik heb gekocht, ik heb 2 snoepstaafjes in de kooi gehangen, verder maak ik ververs ik het zand om de week en ze krijgen elke dag vers water.

Het laatste tijd maak ik me zorgen, toen ik ze eerst had vonden ze het niet erg om op mijn vinger te komen zitten nu bijt mijn naamgenoot(ik heb ze mijn eigen naam en naam van mijn broertje gegeven) als ik hem in mijn hand heb, en de andere (mijn broertje dus) word en boos en begint te schreeuwen, ook als je dichtbij komt met je hand je hoeft hem niet in je hand te hebben. Is dit normaal gedrag of beginnen ze ziek te worden ofzo, ze bijten ook altijd in het tapijt, ze hebben de zijkant helemaal losgetrokken en zitten vaak samen voor het raam, er is een veertje op hun hoofd dat zwart is, en ze zijn actief, als ik ze wil pakken rennen ze samen weg maakt niet uit welke ik probeer te pakken... is dit een teken van hyperactief zijn? is dit gezond? Help me alsjeblieft.. ik maak me echt heel erg zorgen om mijn lieve kindjes, ben bang om ze te verliezen, verkeer in lichte paniek...

Alvast bedankt