Ruziende Parkieten

Gestart door birdy2011, december 20, 2010, 12:32:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

birdy2011

Wij hadden 2 parkieten genomen, een man en een vrouwtje.
helaas heeft het vrouwtje het niet gered en was na 1 dag rustig op de bodem gaan zitten en is gestorven.
wij zijn boos terug gegaan naar de winkel want volgens mij was ze ziek..
Nu heeft de winkel dat bevestigd en hebben we een nieuw vrouwtje mogen uitzoeken.
Dit hebben we gedaan, maar waar ik dus al bang voor was gebeurd nu..
Het nieuwe vrouwtje zit er op dit moment nog niet langer als een uur bij, en stimpy (het mannetje) heeft er aardig de pest in denk ik, bijt haar veel in dr pootjes en jaagt haar achterna, zo nu en dan laat hij dr even maar zoekt haar wel
weer steeds op... >:(
Weet iemand hoelang dit zal gaan duren, en of dit wel goed zal blijven gaan? ik heb het mannetje sinds vrijdag vorige week dus zo lang zit hij niet in zijn nieuwe kooi.
tips en ervaring welkom..
groetjes Glenn en Angelique

Missygirl

Hallo Birdy,

Ik heb niet veel verstand van parkieten.

Maar wat ik heb gedaan,is ze apart gezet,eerst eens laten wennen aan de omgeving en aan jou.
Misschien is je mannetje er zo van geschrokken,of mist hij haar dat hij even geen behoefte heeft aan een ander?!

Ook voor eventuele ziektes zou ik ze apart zetten.
Zo kunnen ze aan elkaar wennen. Kennis maken enzo.

Ik weet niet of je er iets aan hebt,en ik weet ook niet of ik het goede advies gegeven heb,wacht dus nog even af wat een ander zegt.

Groetjes Missy.

doebadevos

ja, ik had ook eerst 1 parkiet en een jaar later er nog 1 bij genomen. Dat ging niet echtgoed. Toen heb ik ze eerst naast elkaar in een kooi gezet. Ik zette wel bijde kooien open om ze laten vliegen en op een gegeven moment kropen ze in 1 kooi en ging het goed.

grtjs!

Missygirl

Heeft dit misschien te maken dat we ze ''puchen'' om vriendjes met elkaar te zijn?

fayli

Hoe lang het gaat duren is heel verschillend. Wij zetten ze meestal een paar dagen apart zodat ze kunnen wennen aan de omgeving en de andere vogels. Daarna worden ze bij de andere vogels geplaatst. De ene keer accepteren ze mekaar snel. De andere keer ging het met behoorlijk wat geweld. We hebben een parkiet en die houd er niet van als er een nieuwtje bij komt. Ze valt snel aan en jaagt ze maar al te graag weg. Maar meestal na een weekje begint ze hen te accepteren. Zolang ze mekaar niet verwonden is het niet erg. Een beetje bekvechten doet iedereen wel eens. Ze moeten hun plaatsje in kooi bepalen. Als het toch echt te erg is zou ik ze een poosje apart zetten. Maar dat ze mekaar toch wel kunnen zien en horen...

Mars

Dit gedrag hoort er gewoon bij. Zolang het bij wat bekvechten, pootjes pakken en mopperen blijft is het niet erg. Gaan ze echt vechten (rollend, of op elkaar jagen) dan is het een probleem.

Het kan zijn dat er eens een parkietje niet echt lekker ligt. Maar over het algemeen moet je de vogeltjes gewoon de tijd gunnen en niet verwachten dat ze binnen een maand lief naast elkaar slapen ;)
Ze moeten nu eenmaal hun plek bevechten en uitmaken wie de sterkste is.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..