parkiet gekocht binnen paar uur dood gevonden :S

Gestart door birdy2011, december 19, 2010, 00:14:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

birdy2011

Hoi,

Vanmiddag hebben ik en me vriend 2 grasparkieten gekocht bij de dierenzaak.
Ze waren een beetje gestresd toen we thuis aankwamen, ze bleven de hele tijd bij elkaar zitten.
Maar op een geve moment werden ze wat kalmer.
Later op de avond ging het vrouwtje naar beneden klimmen en bleef ze op de bodem zitten, een half uur later was ze dood.
Weet iemand hoe dit kan komen??
Mischien was ze al ziek, en wisten we het niet ofzo.


Mars

In principe kunnen parkietjes heel wat hebben. Dus ik ga er zeker niet van uit dat het door de stress gebeurt is.
Andere opties? Of het parkietje was behoorlijk ziek en dit was het laatste duwtje, of er is toch iets met het hartje misgegaan (dus een zwak hartje). Ze heeft het wel aan voelen komen, want ze zocht een rustig plekje.

Weet je ook hoe het vogeltje er uit zag toen je het kocht? Was het juist rustig of druk, had het ook vieze veertjes bij het gaatje (duidt op vieze ontlasting)?
Hoe dan ook erg vervelend en een hele schrik voor jullie!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

birdy2011

Citaat van: Mars op december 19, 2010, 10:39:27
In principe kunnen parkietjes heel wat hebben. Dus ik ga er zeker niet van uit dat het door de stress gebeurt is.
Andere opties? Of het parkietje was behoorlijk ziek en dit was het laatste duwtje, of er is toch iets met het hartje misgegaan (dus een zwak hartje). Ze heeft het wel aan voelen komen, want ze zocht een rustig plekje.

Weet je ook hoe het vogeltje er uit zag toen je het kocht? Was het juist rustig of druk, had het ook vieze veertjes bij het gaatje (duidt op vieze ontlasting)?
Hoe dan ook erg vervelend en een hele schrik voor jullie!


Toen we haar kochten zag ik wel wat ontlasting hangen, maar ik dacht dat dit niet erg was??
Ze was toen we haar kochten niet erg rustig.

Mars

Het eerste is niet zo'n goed teken, het tweede dan weer wel.

De ontlasting hoort netjes in een soort van wit cirkeltje met bruinig/groenig bolletje er op los te laten. Heb je een parkietje eenmaal net thuis dan zal ze angstig zijn en is de ontlasting even anders, maar dat er al wat ontlasting hing lijkt een soort van teken dat het al niet helemaal goed ging.

Verder valt er gewoon heel weinig over te zeggen. Als ik jullie was zou ik maandag wel even verhaal halen bij de dierenwinkel of kweker.
Maar het vogeltje heeft daar helaas niets meer aan.

Hoe gaat het met de andere? Eet hij al gewoon?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

birdy2011

Citaat van: Mars op december 19, 2010, 11:09:18
Het eerste is niet zo'n goed teken, het tweede dan weer wel.

De ontlasting hoort netjes in een soort van wit cirkeltje met bruinig/groenig bolletje er op los te laten. Heb je een parkietje eenmaal net thuis dan zal ze angstig zijn en is de ontlasting even anders, maar dat er al wat ontlasting hing lijkt een soort van teken dat het al niet helemaal goed ging.

Verder valt er gewoon heel weinig over te zeggen. Als ik jullie was zou ik maandag wel even verhaal halen bij de dierenwinkel of kweker.
Maar het vogeltje heeft daar helaas niets meer aan.

Hoe gaat het met de andere? Eet hij al gewoon?


Ja die is al aan het verkennen en die eet ook gewoon nu, dus gelukkig gaat het met hem wel goed.
Heel erg bedankt voor je reactie  ;D