22 graden te warm?

Gestart door RicoMika, december 16, 2010, 22:09:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

RicoMika

Hallo allemaal,

Ik ben nogal een koukleum en heb de verwarming tegenwoordig op 22 graden staan. In mijn binnenvolière zit m'n popje de laatste tijd regelmatig met wijde vleugeltjes, veren plat en af en toe hijgt ze. Typische kenmerken van het warm hebben. Ze eet gewoon goed. Maar.. hoe kan dit? De andere 3 parkietjes hebben nergens last van. Ze moet toch tegen die 22 graden kunnen? Kan het met haar hormoon huishouding te maken hebben, aangezien ze net een nestje heeft grootgebracht?

Ik heb haar net met de plantenspuit besproeid en nu is het wat minder. Ik hoop dat jullie hier misschien iets mee kunnen.

Groetjes,
Nanieke

Kleintjes

Ik denk niet dat 't te warm is, aangezien 't in de zomer nog warmer is / kan zijn. Mijn eigen parkietjes wonen ook in 'n kamer waar 't 22 graden is. Als je 't niet vertrouwd zou ik even naar de Da of VA gaan. Heeft ze dit altijd of pas na haar nestje?

Staat de kooi in de buurt van de verwarming? Zo ja, zet de kooi dan (indien mogelijk) verder weg van de verwarming. Wat ook helpt is luchtbevochtigers aan de verwarming hangen, dan is de verwarmde lucht niet meer zo droog. Ik merk hier dat dat al behoorlijk scheelt. De verwarmingswartme (wat 'n woord zeg :P ) verdampt 't water en zorgt er zo voor dat de lucht niet meer droog is, wat normaal altijd zo is met verwarmingswarmte.

Hier zit er ook 1 soms iets te puffen, meestal komt dat gewoon omdat hij druk bezig is geweest met 't versieren van z'n meisje :)

Je kunt beter eerder op de dag de plantenspuit gebruiken, dit omdat parkietjes voordat ze gaan slapen droog moeten zijn omdat de anders verkouden kunnen worden.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

RicoMika

Hey!

Er lopen wel verwarmingsbuizen redelijk dicht bij de volière, ik heb daarvan een foto bijgevoegd. Zo'n luchtbevochtiger is inderdaad het proberen waard, de verwarming zit niet heel dichtbij maar ik ga toch even kijken of dat helpt.

Zij heeft het in ieder geval niet alleen nadat ze druk is geweest, maar ook als ze rustig op een stokje zit. Ze is dan gewoon vrij dun en haar oogjes vallen dicht, terwijl ze niet met haar kop in d'r veren gaat zeg maar. Ik vind het wel een beetje vreemd, maar ik zie haar in ieder geval steeds eten dus ik kijk het nog even aan.

En ik was inderdaad van plan om pas de lichten uit te doen wanneer zij weer droog was, en dat is ze nu. :)



Edit:
De foto is trouwens oud, het nestkastje hangt er niet meer in en ze is niet meer aan het broeden. Het was ook haar eerste nestje, dus ik weet niet of het daardoor zou kunnen komen!

[verwijderd door de beheerder]

Kleintjes

Hm... zoals die buizen daar lopen zou 't eigenlijk niet veel uit moeten maken. Ik zou wel van die luchtbevochtigers aan de verwaming hangen, dat scheelt al iets. Is ook gezonder voor jezelf :) En je haar is niet meer zo statisch :P

Ik durf even verder geen uitspraak te doen, hoewel geen enkele uitspraak binded is of beter dan die van de DA of Va.
Ik ben benieuwd wat anderen denken hier over.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

RicoMika

Ja ik ben ook wel benieuwd, omdat een zieke parkiet naar mijn weten juist altijd bol zit, en niet dun. Als dit aanhoudt ga ik zeker een VA raadplegen. Verder ben ik mega blij om te horen dat zo'n luchtbevochtiger helpt tegen statisch haar, want daar heb ik zo'n last van! :P