probleem met nieuwe kooi Vogelkooi Hagen Vision II Model S02, hoog

Gestart door Grungirl, december 16, 2010, 07:31:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lovesbudgies

Ik kijk zo wel even boven, ik heb die bakjes namelijk nog liggen en ik het ook nog een Hagen Vision staan.

Plus, Robin en Nicky heeft ook een Hagen Vision en bij haar passen ze ook.

Robin en Nickey

Voor zover ik weet verkoopt elke dierenwinkel deze bakjes wel hoor (liggen hier zelfs in de supermarkt met dierenafdeling), kosten meen ik rond de 1,50? en passen echt wel hoor.

inge

Hoi ,ik heb deze twee. die al uitgeprobeerd?
Succes

[verwijderd door de beheerder]

Grungirl

Is dat bakje Trouwens ook geschikt voor eten??

http://www.dierentoebehoren.com/img/19/2768.jpg

Mijn parkiet weigert er gewoon uit te eten lijkt het.
Als ik er trosgierst in leg eet hij uit het bakje maar dan wel alleen de trosgierst.
Als ik de trosgierst eruit haal eet hij er niet meer uit en gaat op zoek naar zaadjes op de bodem.

Petr@

@Robin en Nickey, die drinktankjes passen heel goed tussen de tralies van de montana voliere, ik gebruik ze al jaren ze passen alleen niet op de gewone kooi.
Maar misschien passen ze ook inderdaad niet in een Hagen kooi.



In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

doebadevos

Mijn vogels drinken gewoon uit zo'n knaagdierenflesje, de kleinste maat. Dit gaat erg goed en kun je zowel aan horizontale als verticale tralies hangen.

Petr@

Kijk die onderste foto bij Inge, die bedoel ik. Gebruik het al jaren, ik heb er wel meerdere in huis want het pootje wil wel eens breken. En die andere bakjes werden bij mij door de kooi gezwiept.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

lovesbudgies

Citaat van: Grungirl op december 20, 2010, 19:28:50
Is dat bakje Trouwens ook geschikt voor eten??

http://www.dierentoebehoren.com/img/19/2768.jpg

Yep. Mochten ze eraf gegooid worden dan kun je ook nog kolibriebakjes nemen.

@Inge; waar heb je die vandaan? Zien er handig uit!

Robin en Nickey

Die drinkbakjes die inge laat zien op de foto kende ik ook niet zien er wel mooi/goed uit, ben ook wel benieuwd waar die vandaan komen. Mogelijk dat die wel passen op een hagen vision omdat daar de tralies tussen gaat ipv het bakje tussen de tralies (als je me begrijp  :-X)

Maar als ik het goed begrijpt heb je nu zo'n bakje als ik ook heb?? Zou je parkietje gewoon even de tijd geven, gewoon klein beetje trosgierst aanbieden bij zijn zaadjes in dat bakje zodat hij goed weet waar zijn zaadjes te halen zijn. Wat ik begrijp is dat jouw parkietje toch wat schrik heeft voor nieuwe spullen en nu is op kort termijn er best veel verandert natuurlijk (nieuwe kooi, trappetje erbij, verandering van voerbakje).

Grungirl

#29
Kom net van mijn werk en gelijk even in het voerbakje gekeken.
Heb deze keer expres geen extra voerbakje er in gehangen,
wat ik de vorige keren wel deed.
Het lijkt er op dat hij eindelijk er uit gegeten heeft.
Maar hij zal ook wel super honger gehad hebben want hij had niet meer gegeten sinds begin van de middag gister.
Dus gewoon echt honger laten leiden helpt,
al vond ik het wel moeilijk naar mijn werk te gaan en niet wetend of hij wel ging eten.
Maar goed net even bij dierenwinkel geweest ze hadden niet die bakjes waar jullie het over hadden.
Dus bestel er maar een voor het water via die site,
hopelijk drinkt hij daar wel uit en krijg ik niet weer gedoe:P

Ik begrijp die site niet helemaal!
dat bakje kost 1,69 maar als ik naar betalen ga staat er opeens "Verzending per DPD €5.95".
Dit zijn toch niet de verzendkosten mag ik hopen???
http://www.anniemall.nl/kapbakje-haak-transparant-p-8477.html

Berichtjes samengevoegd. Gr. Lovesbudgies

lovesbudgies

Alles wat niet door de brievenbus kan wordt verzonden in een pakketje, dit kost bij TNT 6,75.
Dit zullen dus inderdaad de verzendkosten zijn. Sommige webwinkels werken echter zonder verzendkosten.

Grungirl

Weet iemand nog meer dierenwebshops dan? zonder de hoge verzend kosten?
Zooplus ken ik maar ja dat duurt altijd zo lang.

Robin en Nickey

Zijn er niet meerdere dierenwinkels bij jouw in de buurt of kan de dierenwinkel ze niet voor je bestellen?

Wel fijn dat hij toch zijn bakje gevonden heeft en gegeten heeft!!

Grungirl

In de buurt niet nee, wel aan de andere kant van de stad. Maar goed zo'n end fietsen in de kou is geen pretje:P
Dus toch maar via die site besteld, was in verhouding toch de goedkoopste die ik kon vinden.
Nou ondertussen maar het water naar mijn parkiet brengen en hopen dat het bakje snel komt.

Moppers

Citeer@Inge; waar heb je die vandaan? Zien er handig uit!
Ik heb sinds twee maanden de onderste ook, ideaal voor mijn volière die alleen horizontale tralies heeft. Deze heb ik gekocht bij Faunaland Hofstede. Daar hebben ze hem vast nog wel.

Grungirl, kan de dierenwinkel bij jou in de buurt niet bakjes voor je bestellen?

Pam

Hoi,

Ik heb een drinkbakje dat kun je aan de onderkant klemmen tussen de tralies. Daar heb je dus geen extra klemmetje voor nodig.
Hij lijkt veel op dit bakje: http://www.dehuisdiersuper.nl/product/31/125/1435/Papegaaien/Kooi_toebehoren/Water_-of_Voederautomaat
Het is alleen geschikt voor horizontale tralies, maar goed de meeste parkietenliefhebbers hebben die tralies.

Groetjes Pam
Toedels Pam en Willem

inge

Hallo allemaal,mijn drinkbakjes komen van bij een dierenwinkel in Belgie. Maar volgens mij hebben ze die ook in Intratuin!
En bij ons als ze iets niet hebben, en het staat in de cataloog bij hun bestellen ze het voor u.
Dus dat zal bij jullie ook wel zo zijn in Intratuin.

inge

Hoi, vanmiddag bij Tom & Co geweest en daar hebben ze die drinkfonteintjes ook ;)

Grungirl

Ik heb de bakjes al een tijdje binnen.
Wat een kleine dingen!
als ik dat geweten had had ik ze niet gekocht:P
maar goed.
Weer een probleem
Mijn parkiet begon net het bijten een beetje af te leren leek het.
Sinds ze in de nieuwe kooi zit hoef ik mijn hoofd maar vlak bij de kooi te houden en ze begint heel erg aggresief te happen.
En dan ook zo dat ook al verwacht ik het, ik me kapot schrik iedere keer.
Ook bijt ze weer vaker in mijn vingers.
Hoe kan dit?
Kan het dat het door de nieuwe kooi komt ofzo???
dat ze nog steeds moet wennen?
Ik was echt zo blij dat ze minder beet.
En nou is het nog erger als in het begin :(