Kerstboom

Gestart door Grungirl, december 14, 2010, 08:12:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Grungirl

Hoihoi,

Ik vroeg mij af hoe het zit met de kerstboom...
Ik heb hem gister op gezet het is een plasticboom.
En nou dus de vraag kan het kwaad als mijn parkiet los in de kamer is?
En is een kerstboom schadelijk? (mocht hij er aan knagen)
Ook heb ik nog een vraag over het savonds los in de kamer vliegen.
Veel zeggen dat je dit beter niet kunt doen, ik vraag mij af waarom?

Petr@

Als het goed is vliegt hij er langs zoniet gaat hij er lekker inzitten ;) Mijn parkieten vliegen erlangs, die kijken wel uit om er in te landen.
Er aan knagen is natuurlijk niet goed en dan zal je hem er toch uit moeten halen.

Mijn parkieten vliegen ook in de avond hoor ik zou niet weten waarom dat niet goed is. Misschien als je hem pas hebt dat hij dan niet terug wilt.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Parkieten-Freak

Mijn parkiet gaat altijd even boven in de boom zitten als ik hem aan het opzetten ben (ik heb een kunstboom).
Zodra er lampjes inhangen, is zijn interesse verdwenen.
Een bezoek aan de kerstboom zal van parkiet tot parkiet verschillen. Sommige vogels gaan er nooit of zelden in en weer andere vogels vinden het maar wat leuk om tussen de blinkende kerstballen te zitten.

's-Avonds vliegen is geen enkel probleem, maar laat geen kaarsen of waxinelichtjes branden terwijl de vogel vliegt. Zorg verder voor voldoende verlichting in de kamer, dan komt alles goed. ;)


Grungirl

gaan ze als ze willen slapen vanzelf weer in de kooi dan?
Ik ben altijd bang dat hij buiten de kooi in slaap valt.

Moppers

Niet altijd, soms vinden ze een plekje buiten de kooi ook fijn en veilig genoeg om te gaan slapen. Vooral als je parkiet erg tam is zal het best wel eens voorkomen dat hij bijvoorbeeld op je schouder lekker in slaap dommelt. Als je ziet dat hij in slaap aan het vallen is en je wil liever dat hij in de kooi slaapt, dan kan je hem de kooi in leiden zodat hij daar verder gaat slapen.

fayli

We hebben 1 parkiet met enorme interesse voor de kerstboom. Met namen de kerstballen. Dan land hij op een takje. En tikt net zo lang tegen de kerstbal totdat hij eruit valt. En een lol dat hij er mee heeft.

grietje

Wel voorzichtig met de slingers :o. Wij hebben (lang geleden) een parkietje verloren omdat hij aan de slingers knabbelde, dat heeft hij niet overleefd.

Groetjes Grietje

Mars

Kerstboomnaalden zijn giftig, pas daar dus mee op.
Hier vlogen ze altijd vol ontzag om de boom heen, dus dat was geen probleem.

Tot Jim inderdaad die mooie ballen wel eens van dichtbij wilde bekijken en zo twee jaar achter elkaar na een weekje een keer in de boom probeert te landen. Een paar jaar geleden schrok ze zo van wat vallende naaldjes dat ze zelf ook van de tak af naar beneden viel en twee ballen en heel veel naaldjes meenam. Stokstijf bleef ze onder aan de boom zitten tot baasje haar kwam redden ;) Maar het blijft interessant geloof ik (heb nu geen boom).
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..