Traliebijten, nagelbijten en niet erg blij met eten

Gestart door JBL, december 13, 2010, 23:01:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

JBL

Hoi iedereen!

Ik heb sinds 2 weken een groen/gele grasparkiet en het is een geweldig beest!
Ze heeft geen enkele keer gebeten en vond het eigenlijk de 2e dag al prima om geaaid te worden.
Sinds een paar dagen stapt ze over op je vinger.

Nu begon ze een half weekje geleden met traliebijten.
Dit meestal op het moment dat ik haar net had geaaid, vandaar dat ik me afvraag of het om aandacht is?

Maar ook zag ik net dat ze aan haar nagels begon te bijten.
Is dit normaal?
Of heeft ze dan ergens last van?
Want gezien ze nog heel jong is lijkt me het niet logisch dat ze al last krijg van haar nageltjes?

Naar WC-rolletjes kijkt ze niet om, dus het is ook niet zo dat ze echt iets 'kapot' wil maken met haar snavel.


Als laatste houdt ze niet erg van trosgierst en groenten.
Wat ik haar ook aanbiedt, ze kijkt er of niet naar om of ze neemt er heel zuinige hapjes per dag van.
Ik zag bij vrienden dat hun parkieten gelijk op de trosgierst afvlogen, vraag me af of dit normaal is?


Alvast bedankt!

Moppers

Hoi, welkom.

Parkietjes houden zichzelf schoon, ook de pootjes en nageltjes horen daarbij. Ieder parkietje zit dus wel eens een beetje aan de pootjes te plukken. Toch heb ik het idee dat het bij jouw parkietje niet het geval is, ook omdat ze aan de tralies knaagt. Heeft ze afgezien van het wc rolletje nog meer speeltjes in de kooi?
Dat ze niet op het wcrolletje knaagt, wil nog niet zeggen dat ze niet van slopen houdt. Sterker nog, het gedrag dat je beschrijft geeft aan dat ze dat juist wel leuk vindt. Waarschijnlijk raakt ze het wcrolletje nog niet aan omdat ze nog niet weer wat ze ermee moet, of zelfs omdat ze het eng vindt. Geef haar de tijd om te ontdekken wat alles is, voordoen helpt daar vaak bij. Als ze jou zo'n rolletje ziet slopen, dan wil ze vast al gauw meedoen. Zo kan je haar ook stimuleren om met andere speeltjes te spelen.

Ook groente en trosgierst moet ze leren eten. Voordoen helpt ook hierbij vaak. Gebruik verder de zoekfunctie eens, er is al veel geschreven over het leren eten van nieuwe dingen zoals groente en fruit.