bol zitten

Gestart door Sanne!!, december 13, 2010, 21:07:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sanne!!

Kan iemand mij aan de hand van fotos het verschil laten zien tussen een vogel die ziek is en dus bol zit en een vogel die zich warm houdt door wat boller te zitten...?

Of is het als een vogel zijn veren war uitsteekt meteen bol zitten en is hij dan ziek?

Mars

ik heb geen voorbeeld foto's maar een echt zieke parkiet gaat echt heel bol zitten (veertjes in nekje rechtop). Dan is hij eigenlijk al 'te ver heen' en moet heeel snel geholpen worden. Een slapend/warmhoudend parkietje zit een beetje bollig, maar nauwelijks meer dan normaal.

In het andere topic schrijf je dat hij veel op de bodem zit, dat is geen goed teken. Parkietjes vinden de bodem eng, dan zijn ze kwetsbaar. Daar horen ze dus niet stil te zitten.

Als je vermoedens van ziekte hebt, wacht dan niet af. Parkietjes laten niet graag ziend at ze ziek zijn dus dan is het eigenlijk te laat.
Tekenen zijn veel slapen, niet mooie ontlasting (zeg maar een plasje of prutje in plaats van een mooi rond zwartig/bruinig deel met een wit bolletje) enz.

Evt. kun je zelf even een foto plaatsen als je onze mening wilt.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sanne!!

Nou het is nog een vrij jong ding en hij gooit zijn voer uit het bakje dus zijn voer ligt op de grond. Ik voer hem nu vaak ook op de grond dus denk niet dat hij bang is.
En dat bol zitten ik zag er net denk ik 1 en zo zit hij absoluut niet.
Hij zit gewoon wat dikker maar dan heeft hij ook 1 poot omhoog.
Zijn ontlasting is normaal...

Moppers

Ook parkietjes die eten op de grond vinden, zullen niet zomaar op de grond stil zitten. Er is een duidelijk verschil tussen lekker op de grond bezig zijn (scharrelen, eten zoeken, met bodembedekking spelen etc) en een parkietje dat er zit omdat hij ziek is. In dat laatste geval doet hij namelijk niks.

Hier zie je wat foto's van bol zittende parkietjes: http://parkietenfreak.nl/z-ziekegrasparkiet.php
Hier wat foto's van slapende parkietjes (vooral de laatste twee tonen parkietjes die iets boller zitten, maar niet onder 'bol zitten' vallen): http://parkietenfreak.nl/r-halloffame2.php

Sanne!!

Oh nee hij zit ook niet stil op de grond. Hij is dan wel aan het scharrelen en dat bol zitten doet hij zeker niet zoals op de eerste link die je me gaf!

Sanne!!

Heb het maar even gefilmd omdat ergens op dit forum staat dat ze door een foto zouden kunnen schrikken en ze dan nog niet zitten zoals ze zitten.
Maar zo zit hij dus.

En hij is pas 4 weken uit het blok...

http://s132.photobucket.com/albums/q40/sannezazoe/?action=view&current=MVI_0146.mp4

packooo

1 van mij grasparkieten zit ook altijd bol, is dit ziek of gewoon iets anders?

link:

[verwijderd door de beheerder]

lovesbudgies

Een parkiet kan inderdaad wat angst hebben voor het toestel, en daardoor weer slank gaan zitten.
Of je nu een film of een foto maakt, dat maakt niet uit, door beide kunnen ze minder bol gaan zitten.

@Sanne: Jou parkietje zit daar niet bol.

@Packooo: Het blauwe parkietje zit niet bol, het groene wel, maar misschien was hij zich net aan het wassen/uitschudden?

Sanne!!

Citaat van: lovesbudgies op december 14, 2010, 23:48:51
Een parkiet kan inderdaad wat angst hebben voor het toestel, en daardoor weer slank gaan zitten.
Of je nu een film of een foto maakt, dat maakt niet uit, door beide kunnen ze minder bol gaan zitten.

@Sanne: Jou parkietje zit daar niet bol.

@Packooo: Het blauwe parkietje zit niet bol, het groene wel, maar misschien was hij zich net aan het wassen/uitschudden?

Dank je. Mijn vorige vogel heb ik in moeten laten slapen en nu denk ik telkens als deze maar iets verkeerd doet dat hij ziek is. Maar zoals op het filmpje zo zat hij ook echt!

packooo

#9
CiteerEen parkiet kan inderdaad wat angst hebben voor het toestel, en daardoor weer slank gaan zitten.
Of je nu een film of een foto maakt, dat maakt niet uit, door beide kunnen ze minder bol gaan zitten.

@Sanne: Jou parkietje zit daar niet bol.

@Packooo: Het blauwe parkietje zit niet bol, het groene wel, maar misschien was hij zich net aan het wassen/uitschudden?

Ok nu ben ik gerust , ik vond het toch een rare houding dat hy altijd neemt mijn blauwe.


lovesbudgies

#10
CiteerOk nu ben ik gerust , ik vond het toch een rare houding dat hy altijd neemt mijn blauwe.

Ohh je bedoelde de houding?
Het blauwe parkietje zit zeker niet bol, maar als hij deze houding (zo met zijn koppie naar beneden) altijd aanneemt als hij op zijn stok
zit dan is er wel wat mis!


Edit: Sorry Packooo, ik zat per ongeluk in je berichtje, ik klikt op 'verander' ipv 'citaat'.