Raar Gedrag??????

Gestart door koengerits, december 13, 2010, 16:44:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

koengerits

Hallo iedereen.
ik heb mijn parkiet nu 2 dagen en ik weet dat hij moet wennen,
toch (Denk ik ik weet er niets van) vertoond hij een beetje raar gedrag:
Hij gaat in zijn eetbakje zitten en gooid alles er dan uit, hij klimt naar boven en valt weer naar beneden,
hij probeerd af en toe uit zijn kooi te ontsnappen en wurmt zichzelf overal tussendoor met gevolg dat ik DENK dat ie vast komt te zitten.
ik ben een beetje bezorgd en kan mezelf niet gerust stellen.
Iemand die mij kan vertellen wat dit is?

Sanne!!

Mijn parkiet gaat ook in zijn etensbak zitten. Maar hij is waarschijnlijk heel jong en zoekt nog een soort van nestje. Hij zal het misschien ook wel lekker vinden om in je handen te slapen. DAt vind de mijne ook heel fijn.

Mars

ja, dat is echt jong gedrag. Ze proberen wat te ontsnappen of te spelen.
geen zorgen komt wel goed.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sanne!!

Ik heb mijn vogel nu al 3 weken en hij doet het nog. Van mij mag hij. HEt enige lastige wat ik eraan vind is dat ik niet goed weet of alle zaadjes op de grond vol of leeg zijn....
En als ik hem in een ander bakje voer dan gooit ie dat ook om...

Kleintjes

Citaat van: koengerits op december 13, 2010, 16:44:34
..... wurmt zichzelf overal tussendoor met gevolg dat ik DENK dat ie vast komt te zitten.....


Wat is de afstand tussen de tralies? Dat is over 't algemeen de bepalende factor of 't veilig is of niet.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

fayli

Die van ons gooide het voederbakje ook altijd om. Daarom zitten alle bakjes vastgebonden aan de kooi. En ze blijven het toch proberen. Daarnaast hebben we 1 parkiet en die gooit dus ook de zaadjes uit de bak. Alleen zijn dit meestal pelletjes. Deze gooit ze dan niet in de kooi maar ze steekt de snavel buiten de kooi en vervolgens spuugt ze ze daar uit. Zolang de kooi maar niet vies word.... :P

Als je denkt dat het parkietje ergens vast komt te zitten dan moet je daar toch iets aan doen. Want was als jij er niet bent en hij komt echt vast te zitten...Waar wurmt hij zich dan tussen door?