Wat soort verwarming??

Gestart door packooo, december 12, 2010, 16:34:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

packooo

Hey, ik heb mijn parkieten in een binnenvolière zitten want voor de buitenvolière vind ik het te koud.
Het kan zijn dat het 's nachts als het vriest het ook in de volière vriest, om dit te voorkomen heb ik momenteel een gloeilamp opgehangen om ze toch een degelijke temperatuur te geven.
Dit vond ik niet de ideale oplossing voor altijd omdat ze dan dag in dag uit heel de tijd licht hebben.
Nu was ik aan kijken voor misschien een kachel te plaatsen en vroeg me af wat jullie doen om dit probleem op te lossen?

Ik had gedacht aan http://www.gamma.com/assortiment/overige/kachels-en-haarden/convectorkachel-turbo/
Wat denken jullie?

Mvg, Thomas

Berichtje leesbaarder gemaakt. Wil je in het vervolg zelf de typefouten eruit halen? Alvast bedankt! Groetjes, Lovesbudgies

Mars

Ik snap helemaal niets van je verhaal:
Ze zitten binnen, want het is buiten te koud
Maar als het buiten vriest, vriest het in de voliere ook?

Heb je ze dan in de schuur ofzo?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

packooo

inderdaad ze zitten in een schuur in een binnevolier en ze kunnen naar buiten als ze dit willen.
In mijn binnenvolier kan het eveneens onder nul gaan als het buiten vriest.

Wat moet ik hier aan doen of mag dit ?

Mars

In principe kunnen parkietjes die gewend zijn in de schuur te leven, tegen de kou. Ook als het een aantal graden vriest.
Je zou een deken over de voliere kunnen gooien 's nachts om nog wat warmte vast te houden. En even naden en kieren afdekken? Een deken voor evt. ramen houd ook de stralingskou wat tegen. Zorg wel dat ze overdag voldoende licht krijgen.
Gaat het nu heel erg hard vriezen, dan moet je misschien meer maatregelen nemen, maar dat is nu niet (en eigenlijk nooit niet) aan de orde.

De kou is kost wel veel energie voor je vogeltjes en oudere en zwakkere vogels kunnen daardoor eerder vatbaar voor ziektes zijn. Controleer dus wel elke dag de voliere even en haal als het zich voordoet, parkietjes die er wat zwak uit zien (bollig, minder energie) toch naar binnen.

Aan straalkacheltjes ed zou ik niet beginnen, in principe kunnen je vogels er tegen en maak je ze eerder zwakker dan sterker met onverwachte warmte. Bovendien levert het een erg grootte energierekening op.

Uiteraard mag er in deze periode nooit gebroed worden, dus geef ze daar ook geen gelegenheid voor. ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lovesbudgies

Ik ben het met Mars eens, zorg ervoor dat er geen tocht is, dan is de kou niet zo erg.

Ik zou de gloeilamp ook weghalen, het licht is vervelender dan de kou.
Je kunt alleen een kachel aandoen als je die ook dag en nacht op dezelfde temperatuur laat branden, totdat de buitentemperatuur
even hoog is als de kachel staat.

niels

Hallo.

Ik heb ook een buitenvoliere met grasparkieten daarin.
Mijn parkieten kunnen naar binnen als ze dat willen, dat is naar binnen in  mijn schuur waar het altijd een paar graden boven nul is.
Maar vorige week heeft het natuurlijk aardig gevroren, denk wel 8 graden onder nul zelfs hier. Maar de parkieten vertikte het om naar binnen te gaan.
Wel heb ik een plek gemaakt waar ze helemaal uit de wind kunnen zitten, daar slapen ze dan wel trouwens.
Mijn mening is wel dat je voldoende verschillend zitstokken moet hebben zodat ze zelf kunnen beslissen waar ze gaan zitten om hun pootjes warm te houden.

gr niels