agressief?

Gestart door parkietengek12, december 11, 2010, 14:43:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietengek12

Hoi,

Elmo is de laatste tijd erg agressief   :o
Hij pikt mij en z'n belletje en ik weet gewoon niet wat ik met hem aanmoet  :(
Weet iemand wat ik kan doen?

Gr, Joël

lovesbudgies

#1
Ik denk dat hij een beetje last heeft van zijn hormonen.
Parkieten met een 'vriendje' (zijn belletje) hebben dat wel eens een tijdje.

Ik laat mijn parkieten dan altijd gewoon met rust. Als ik zie dat ze vooral bij bepaalde handelingen gaan bijten (dus bv in de buurt van het belletje) dan
doe ik die dingen even niet meer. En vooral positieve aandacht geven bij dingen waarbij hij niet bijt.

Hopelijk wordt hij goede vriendjes met het valkje, dan komen deze perioden vaak minder voor.

(http://www.parkietenfreak.nl/r-croky's_column3.php reden nummer 4)

parkietengek12

Ok dan was mijn vermoeden toch wel goed. Echt een puber  :P
Zal ik hem dan maar niet meer storen als hij met z'n belletje bezig is ?
Dan heb ik wel één probleempje ....
Elmo zit altijd, maar dan ook echt altijd bij z'n belletje. Hij komt ook bijna nooit zelf uit z'n kooi, dus dan kan ik eigelijk dus ook nooit meer aan hem zitten   ::) Dus wat moet ik nou ? gewoon wachten tot hij eruit komt en dan als hij eruit is lekker enthousiast doen ?


lovesbudgies

Het kan inderdaad de pubertijd zijn, maar deze hormonale perioden hebben parkieten heel hun leven.

Je mag hem best 'storen' als hij bij zijn belletje zit, maar dan heb je dus kans dat je gebeten wordt, dit moet je dan wel kunnen negeren.

parkietengek12

ok gelukkig. Ja ik negeer het ook gewoon als hij pikt.
nouja ik ga gewoon door waar ik mee bezig was. Als ik tegen hem praat en op m'n vinger probeer te zetten en pikt dan ga ik gewoon door met praten. Is dit goed? Want als ik dan m'n hand uit de kooi zal halen dan koppelt hij het pikken toch met pik = hand weg = rust   ::)

lovesbudgies

Precies! Als hij op je vinger moet gaan zitten en hij pikt je, doe dan gewoon alsof je het niet zag/voelde en laat hem op je vinger gaan zitten.
Je kunt het wel omzeilen; dan zet je gewoon de kooi open en wacht totdat hij er zelf uit komt, ipv dat hij op je vinger moet zitten.

parkietengek12

Ja ik doe de laatste tijd ook gewoon de kooi open en ga soms gewoon als een of andere gek heel enthousiast roepen en dan komt hij vanzelf :P
Voorheen was de kooi elke dag open (zelfs als ik er niet was) en toen was Elmo erg verwilderd  :-\.
Nu koppel ik mijn aanwezigheid met vrij mogen vliegen hopelijk helpt dit ook met tam maken  ::)