Komt mijn parkiet iets tekort??

Gestart door GG, december 10, 2010, 19:54:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

GG

Hoi allemaal,

Ik heb 2 parkietjes, en 1 ervan is de laatste tijd wel heeel erg hyper!!  ???

Ze eet heel veel ineens (ze hebben pellets + aanvullend voer met vitaminen enzo door elkaar gemixt, krijgen regelmatig een stukje fruit of trosgierst. De ontlasting is normaal en ziet er ook normaal uit). Maar ze bijt ook ineens op alle speeltjes, stokjes en spijlen van de kooi..
Ze hebben overigens wel zo'n steen in de kooi hangen voor de snavel, daar maakt ze ook regelmatig gebruik van (maar niet meer als normaal).
Verder is haar neusdop pas geleden verkleurd (van bruin naar wit), maar die begint nu weer bruin te worden... Ze is verder gewoon opgewekt (geen zieke indruk) en reageert hetzelfde als normaal op dingen...

De andere parkiet is de laatste tijd ook wat hyper, maar hij is meer "normaal" hyper zeg maar, dit heeft ie vaker na de rui dat ie ineens heel veel energie heeft (is over het algemeen een drukkere parkiet dan die andere) :P

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat dit is... Zou ze gewoon hyper zijn of komt ze iets tekort?? ???



Kleintjes

Hoihoi,

je popje is broeds :) Dan kunnen ze drukker zijn dan normaal of wat kribbiger (happiger) Hun neusdopje verkleurt dan van bruin naar beige / (bijna) wit en na 'n tijdje kleurt hij wer normaal.
Hun partner wordt dan meestal ook wat drukker omdat hij dan pas echt indruk kan maken op de dame(s) ;) Echt macho dus *hihihihihi*. De mannetjes baltsen dan vaker met hun vrouwtje omdat ze in de stemming is.

Als ze pellets hebben hoeven ze geen aanvullende vitamine mix meer. In de pellets zit al alles compleet. Teveel vitaminen kunnen schade veroorzaken. Fruit kun je ze gerust geven, dat is geen punt :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

GG

Oh hahah hier had ik nog niet aan gedacht!  :) Gelukkig maar dat er niks ernstigs aan de hand is!!

Bedankt voor je reactie! ;D