Wat is er aan de hand?

Gestart door Elbie, december 09, 2010, 21:29:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elbie

Beste parkietenfreakz,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende:
Mijn parkiet heeft iets raars naast zijn snavel (zie foto's op volgende posts). Hij krabte zichzelf gisteren opeens zo erg dat het bloedde, nu ziet het vreemd uit en lijkt het nog steeds te jeuken.
Verder gedraagt hij zich normaal. Komt gewoon vrolijk over.

Wat kan er aan de hand zijn?
En wat kan ik eraan doen?

Vast enorm bedankt voor de reacties!!
groetjes, Elbie

[verwijderd door de beheerder]

Mars

Een flinke vergroeiing of wond waar je zeker even mee naar de dierenarts voor moet (met kennis van vogels). Ik zou bijna zeggen lijkt op een vergroeiing die bij schurftmijt op kan treden, maar de snavel ziet er verder wel goed uit.

Hoe gaat het verder met je parkietje? Wat eet het en hoeveel? Ik vind hem er niet heel mooi uit zien, maar het kan de tijd van het jaar zijn. Of bijvoorbeeld net de omgeving van het oog: het ziet er allemaal nogal smoezelig uit ;)

Probeer je parkietje goed groente en fruit te laten eten en weinig/maar genoeg zaad dat hij niet gaat snacken. Dus bijvoorbeeld een eetlepel per dag en dan 's avonds nog een klein beetje bijvoeren.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Elbie

bedankt voor je reactie!

het is volgens mij een wond, geen vergroeing. Het is vandaag nog veel erger geworden helaas.  Het lijkt erop of hij door jeuk oid zichzelf zo heeft toegetakeld.

Ik word zo teruggebeld door de dierenarts.

Hij ziet er inderdaad niet heel fris uit helaas.. dat is wel anders geweest.
ik zal een foto plaatsen als hij er weer mooi uitziet (als het goed komt  :( )