rare veer.

Gestart door niels, december 08, 2010, 20:15:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

niels

Hallo allemaal.

Ik heb een buiten voliere met acht grasparkieten daarin.
Nu heeft een van de parkieten een rare veer bij zijn staart. de veer word donker en het lijkt en soort pen te worden.
Nu is mijn vraag, is dit een ziekte? moet ik die veer eruit halen? of moet ik ermee naar de dierenarts?
Alvast bedankt.

Niels

EvelienM

kun je een fotootje er van maken?

Mars

Is het een nieuwe veer?
Heeft hij er ooit eerder last van gehad?
Hoe oud is hij?

Waarschijnlijk is het een bloedpen: een veer die niet goed, of langzaam uit zijn hulsje komt.

Als hij er niet last van heeft en hem niet open knaagt mag je hem laten zitten. Anders is het verstandig hem er door een dierenarts uit te laten trekken (zeker als hij open gaat en daarmee gaat bloeden).

Als hij vaker last heeft gehad van dit soort pennen, dan is het sowieso even verstandig een bezoekje aan een vogelarts te brengen. Er zijn ziektes die problemen met veren geven. Maar ook bijvoorbeeld ondervoeding (alleen de lekkerste zaadjes eten,) kunnen dit veroorzaken.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

niels

Hallo bedankt voor de reactie.

De vogel is +/- 2 jaar oud.
De veer was al volgroeid maar begon een soort van af te sterven leek het wel.
de vogel ziet er nog erg gezond uit, maar ik weet dat dat weinig hoefd te zeggen.
De veer zit er nog steeds, zal probereb er een foto van te maken.

Niels