Eelt op pootjes ?

Gestart door parkietenmaf, december 09, 2010, 20:14:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

parkietenmaf

Ik heb een mannetjes parkiet van 3 jaar. Een half jaar geleden hadden we tijdelijk een parkietje bij hem in de kooi met : het leek wel eelt op zijn pootjes. Het zag er dik uit. Net alsof er een dikke laag eelt over de pootjes zat.
Nu hebben we deze parkiet niet meer, maar het valt me nu ineens op dat mijn mannetjes parkiet, die eens hele mooie slanke pootjes had, nu ook een lichte
eeltvorming op zijn poten krijgt.
Ik noem het maar eelt, dit is de beste omschrijving die me te binnen schiet. Maar de pootjes worden vervormd door dit.
Is dit een ziekte ?
Kan ik hier iets aan doen ?
Alvast bedankt.

lovesbudgies

Het is zo heel moeilijk te beoordelen, kun je misschien een foto sturen?

Caradow


Mars

Lijkt mij ook, maar een foto kan verduidelijking geven.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

parkietenmaf

Jemig. Dat is schrikken. Ik heb er wel een foto van gemaakt maar ......... Indertussentijd heb ik n.a.v. jullie commentaar wat gegoogled. En er zit ook wat witte uitslag op de pootjes. Ik heb de pootjes met vasaline ingesmeerd. Verder heb ik de kooi helemaal ontsmet. En ga ik morgen toch naar de vogelarts. Ik ben er van geschrokken dat het mijt kan zijn. IK wil jullie bedanken voor jullie commentaar en inzicht.
Ik had dit nooit gedacht.