Wanneer bij elkaar?

Gestart door Ingsu, december 09, 2010, 09:12:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ingsu

Hoi iedereen,

ik ben me ervan bewust dat er al uitvoerig is gesproken over wanneer je een vogeltje bij een ander vogeltje erbij kunt zetten. Maar ik zou graag jullie advies horen omdat ik nergens een vergelijkbare situatie kon vinden.

Mijn parkietje Ichuu had dinsdag ineens een hele 'klomp' poepjes aan haar staart hangen, het was helemaal aangekoekt, dus ik heb haar uit de kooi gehaald en ze liet zich supermakkelijk oppakken (normaal is ze heel erg bang en schichtig), dus dat was al meteen geen goed teken. Toen ik haar had schoongemaakt zag ik dat haar hele onderbuik en cloaca opgezet waren. Het was ZO naar om te zien, en ik kan er ook niet bij dat ik het niet eerder heb opgemerkt, ik hou ze altijd zo goed in de gaten. Nuja, ik ben met haar naar de dierenarts gegaan, op het ergste voorbereid omdat ze ZO erg was vermagert, en helaas werd mijn vrees waarheid en moest het lieverdje worden ingeslapen... :( Ze had een eitje aangemaakt en die was ergens vast komen te zitten/ buiten 'baarmoedelijk'(om het zo maar te zeggen) en ze was te erg verzwakt om nog geopereerd/beter te kunnen worden. Ik snap gewoon niet dat ik het niet heb opgemerkt, ze zat wel een beetje bol, maar dat heeft ze vaker met koud weer en ze was actief en at en dronk niet anders dan normaal....

Nu is Baby helemaal alleen achter gebleven, maar mijn andere parkiet Monty heeft tot nu toe altijd alleen gezeten. De bedoeling was dat hij na de wen periode bij Baby en Ichuu zou worden gezet, maar hij keek nooit om naar de andere vogels en vond het zo heerlijk om te vliegen en kwam altijd bij ons zitten dat we hem alleen hebben gehouden.