Kweker / nestje grasparkieten omg. Amsterdam

Gestart door Mark_Amsterdam, december 07, 2010, 22:41:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mark_Amsterdam

Vanavond is onze parkiet Sjakie helaas overleden. Kruipersziekte in combinatie met een slechte weerstand maakte dat hij een verkoudheid niet heeft overleefd, alle bezoeken aan de vogelarts (Dierenkliniek Centrum-Oost in Amsterdam) ten spijt.  :(

Uiteraard willen wij een nieuw parkietje, maar vanzelfsprekend niet uit de dierenwinkel. Heeft er iemand tips in de omgeving Amsterdam?
Sjakie kwam bij een kweker uit Hilversum vandaan. Alles zag er daar zeer netjes en verzorgd uit en hij bezocht ook tentoonstellingen etc.. We zijn een beetje huiverig om een nieuw parkietje bij hem te kopen, Sjakie had immers kruipersziekte (als enige in het nest als we hem moeten geloven). Is onze angst terecht volgens jullie?

We horen het graag, alvast dank!

Mark


Mars

Ik heb geen tips voor je, maar zeker niet terug naar die kweker.
Het kan toeval zijn en de eerste vogel van dit nest en dan meteen ook de laatste, maar dan had hij het er bij moeten zeggen.
De ervaring leert dat kwekers wel weten wat ze doen en dat ze je dus eigenlijk 'oplichten', ze komen vaak met de mooiste smoezen en verhalen.

Even rondkijken op marktplaats misschien? En als je dan even ergens gaat kijken, geef dan gewoon aan dat je wel op zoek bent naar een klik. Dan kun je altijd nog ergens anders kijken.

Verder kun je informeren naar het binnen en buiten broeden (buiten broeden zou eigenlijk niet meer mogen). Als ze binnen broeden, kun je vragen of de parkietjes het heel jaar door broeden, of niet. Zegt niets over de kwaliteit van je vogeltje, maar wel over zijn verantwoordelijkheidsgevoel.

Ook heeft er op dit moment iemand (Mirjam) op het forum een nestje. Maar waar zij woont, weet ik niet. Ze heeft een topic staan helemaal onderaan het forumoverzicht (startpagina) in de categorie hot stuff ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..