Sieraden.

Gestart door Missygirl, december 07, 2010, 21:02:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Missygirl

Hallo allemaal,

Ik ben met Zazoe en Meeko naar de VA geweest.
Zij gaan de ontlasting van mijn vogeltjes bekijken.
Nu heb ik mijn vogeltjes ook laten kortwieken omdat ze dan sneller tam te maken zijn.

Nu merk ik,nu Meeko niet meer weg kan vliegen,dat hij sieraden erg interessant vind.
Zo interessant dat hij mijn ring en armbanden agressief wil kapot bijten.
Hoe krijg ik dit afgeleerd?
Meeko is ongeveer 8 maanden jong. Het is een mannetje.

Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes Missy.

Geertje

#1
Missy,

Ik zou gaan voor afleiding.
Ik weet niet van welk materiaal jouw sieraden zijn gemaakt.. maar misschien iets van bling bling op een plek waar hij makkelijk bij kan?

Of misschien iets zo simpel als een denneappel of wilgenhout om aan te knagen?

Als vogels gekortwiekt zijn, zijn ze (plots) in hun vrijheden beperkt.
Dat kan ook gevolgen hebben voor hun zelfvertrouwen.
Waar je voorheen onbeperkt naar toe kon vliegen om te ontdekken, moet je nu klimmen en klauteren. Met het risico dat ALS je ergens belandt waar je je niet veilig voelt, je ook niet makkelijk wegkomt.

Jouw hand is veilig.. en dat maakt je sieraden interresant.

Probeer te achterhalen wat hem trekt in je sieraden.. het materiaal? de kleurtjes? Het glimmen of het gerinkel.... en breng op een favoriet en veilig plekje iets soortgelijks aan.

Succes!!

Missygirl

Hallo Geertje,

Ik begrijp wat je zegt,maar hoe kom ik er achter wat Meeko zo interessant vind?
Ik ben er ook nog steeds niet achter wat voor speeltjes hij leuk vind.

Ik denk dat hij ''slopen'' het leukste vind,maar hoe en waar vind ik veilig sloop speelgoed voor hem?

Zazoe vind belletjes leuk,maar hij is al tam en hem wilde ik iets van trucjes leren(balletje gooien ofzo)

Ook wilde ik ze leren om op tafel te lopen.
Ook knuffelen wild eik ze leren,lekker in je nek zitten en kusjes geven enzo.

Meeko stapt nu wel al op,en dat deed hij eerst niet.

Ik laat ze nu eerst slapen.
Morgen weer een dag :D

Groetjes Missy.

Geertje

#3
Missy,

Hij vindt in ieder geval jouw sieraden al leuk ;)

Wat voor sieraden draag je? Zijn ze van gekleurd plastic? Of van zilver/ goud en glimmen ze lekker? Of draag je houten armbanden en ringen?

Dat kan je al een beetje op weg helpen.

Maar ik verzeker je dat ALS de parkiet van knagen houdt, een stukje hout of wat repen karton altijd wel scoort.

Ik bestel denneappels via het internet. Ik woon niet dichtbij een bos en wat ik hier in de stad vind is toch vaak erg vies.

Hout van de knotwilg is ook erg goed en lekker voor ze. Groeien die misschien bij je in de buurt? Of misschien ken je iemand met een appelboom in de tuin?
In deze tijd van het jaar kun je gewoon wat kale takjes geven. In het voorjaar/ zomer kan het met blaadjes en al.
Ik maak er bosjes van en hang ze in de kooi.

Laatst heb ik een hamsterbal gekocht bij een dierenwinkel. Kostte nog geen euro. Was een bal van in elkaar gedraaide dunne takjes hout.. net een grote knoop.
Grappig genoeg sloopt ze bij mij binnen no time een denneappel maar is deze bal zo sterk dat hij nog " leeft"

Gewoon uitproberen.
Eerste dag kijken ze meestal raar tegen iets nieuws aan.. maar na een poosje merk je vanzelf of ze het leuk vinden of niet.

En als je de volgende keer het laatste velletje van de toiletrol scheurt.. laat m dan niet hangen maar leg of hang m in de parkieten kooi.. dikke pret! :)

Missygirl

Hallo Geertje,

Dank je wel.

Ik heb inderdaad zilver om,alles is zilver.
Eén armbandje heb ik van één van mijn kindjes gekregen,ditis wel plastik.

Ik ga eens kijken of ik er wat van kan maken.
Meeko bijt ook graag in kleding of in mijn handen,maar met sieraden gaat hij helemaal los. ???

Hoe kan ik het hem afleren? Ik zeg nu steeds ''nee'' of ''uuhh'',maar dat blijf ik de hele tijd zeggen,zodat het meer aandacht is dan een ''straf''.

Ik zou zoiezo vandaag naar de dierenwinkel gaan,dus misschien hebben ze wel wat voor mij hangen :D

Groetjes Missy.

EvelienM

aandacht, zowel positief als negatief is en blijft aandacht, ik negeer mijn parkiet altijd als hij op mijn ring/horloge/armband afgaat en "schud" hem gewoon zachtjes van mijn arm/hand af, ik zeg er niks bij, negeer zijn gedrag en uiteindelijk geeft hij het op. maar dat werkt bij mij, misschien niet bij jou. het is misschien paargedrag of inderdaad sloopgedrag omdat hij in zijn vrijheid is beperkt. mijn parkiet had een lading speeltjes in zijn kooi liggen waar hij mee kon spelen, dopjes van frisflessen (zijn goed bestand tegen kapotknagen), van die nieuwe kurken uit wijnflessen, stevige plastic balletjes met belletjes erin etc. maar dat hangt ook af van hoe erg hij bijt en hoe hard, je hebt op de site van de Vogelkelder ook wel speelgoed staan voor kleinere papegaaiachtigen, misschien is dat wat voor je, dat is vaak wat steviger. of kijk eens hier: http://www.parrotbunch.com/Speelgoed.htm

Missygirl

Hallo EvelienM,

Dank je wel voor de link! En dank je wel voor je raad en advies.
Daar heb ik zeker wat aan,vandaag heb ik nog meer speelgoed gekocht.
Kijken of ik Meeko kan uitdagen.

Groetjes Missy.