Parkietje knaagt overal aan

Gestart door petertje, december 07, 2010, 20:46:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

petertje

Hoi, als petertje los is en op mijn schouder zit knaagt hij altijd aan mijn kleren, Bijvoorbeeld de kraag van mijn blouse. Hij maaakt hem niet kapot ofzo, maar hij blijft er de hele tijd aan knagen. En als hij op de bank zit knaagt hij aan de stoffen kussens enzo. Iemand een idee hoe dit komt en ik het kan afleren? (is niet echt noodzakelijk, zo erg is het niet)

Geertje

Petertje,

Mijn Cheeky is ook zo'n sloopdoos.
Ik zorg er voor dat er altijd iets in de kooi hangt dat ze finaal mag slopen. Dat maakt dat ze buiten de kooi die neiging nauwelijks vertoond.

Denk aan.. knaaghout ( wilgentakken oid) Denneappels ( worden helemaal afgekloven) stuk van een maiskolf, lege toiletrol, spruitjes, wortel of andere groente aan een koord geregen. Stukjes karton of ongeverfd leer aan een touwtje.... wat dan ook.
Zolang het maar veilig is.

Ze heeft er veel meer lol van dan van welk duur stukje speelgoed ook. En omdat het nauwelijks iets kost kan ik haar steeds met iets nieuws verassen.

Succes!





petertje


petertje

Maar kan een parkiet zo'n wc rol niet helemaal opeten?

Geertje

petertje,

Cheeky sloopt de rol alleen maar. Ik vind t uiteindelijk terug in duizend snippers. Maar op eten heb ik haar niet kunnen betrappen.
Als je twijfelt.. snij de rol dan in (ronde) stukjes en begin zo met een klein rolletje. Dan kun je t beter in de gaten houden.

En zolang jij een lekker alternatief als voer hebt, zal de parkiet liever dat eten dan karton  :D



Viooltje

Robin, ons popje, knaagt ook veel. We hebben een spiegeltje in de kooi hangen met houten omlijsting en een houten zitstokje. Ze knaagt er regelmatig aan en Ringo, het mannetje, is er op den duur ook mee begonnen.
Verder knagen ze in de kooi nog aan één zitstok, een hele dikke. De rest laten ze met rust.

Als ze uit de kooi zijn knaagt Robin graag aan de bovenkant van een kast (gelukkig onbehandeld hout) en als ze op mijn schouders zit zijn mijn ketting, oorbellen, oorlellen, bril en haren aan de beurt. En als ze er bij kan mijn wenkbrauwen en neus. Ze doet me echter geen pijn. Ringo doet dit alles zeer weinig.