Ongeschikte kooi!

Gestart door Grungirl, december 05, 2010, 21:57:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Grungirl

Ik heb een hele tijd geleden via marktplaats een kooi gekocht.
Ik zag pas hoeveel ruimte er tussen de tralies zat toen mijn parkiet er in zat.
Mijn parkiet kan er met zijn hele kop er door heen.
Aangezien hij dit nooit deed dacht ik na ja koop ooit wel een nieuwe.
Maar nou doet hij af en toe half zijn kop er door,
om aanbij de kanten van zijn kop te kunnen krabben.
Ik ben doodsbang dat hij vast komt te zitten.
Nou was ik van plan binnen kort een nieuwe koop te kopen met een nieuwe parkiet er bij.
En deze parkiet er ook bij te doen. (aangezien ik geen ruimte heb voor 2 kooien)
Ik denk niet dat het slim is om nu even een tijdelijke kooi te kopen? want dan komt hij in korte tijd in twee nieuwe kooien terecht.
Of is dat geen probleem??
Gelijk een grote kooi kopen met nog een parkiet lukt niet want kan nergens een jonge parkiet vinden in de buurt.
Maar nou zit ik dus een beetje van wat moet ik nou?
Iemand een idee???


lovesbudgies

Je kunt ook nu de nieuwe kooi kopen en tegen de tijd dat het 2e parkietje erbij komt richt je de kooi opnieuw in.
Zo krijg je meestal geen territorium problemen en kan je parkietje nu vast in de nieuwe kooi.

Grungirl

Opnieuw inrichten als in allemaal nieuwe speeltjes?
Of de speeltjes gewoon anders hangen?

Kleintjes

Citaat van: Grungirl op december 06, 2010, 09:40:46
Opnieuw inrichten als in allemaal nieuwe speeltjes?
Of de speeltjes gewoon anders hangen?

Lekker alles opnieuw hangen / plaatsen. Gooi de boel door elkaar en 't ziet er heel anders uit. Dat helpt om te voorkomen dat de 'oude bewoner' alles als zijn eigendom ziet als er 'n nieuwe bewoner bij komt :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Grungirl

Oke bedankt ;D
Ik heb gelijk een kooi besteld.
Nou heb ik nog een vraag
De nieuwe kooi is 35,5 breed
Ik weet toevallig dat ze in de dierenwinkel zitstokken hebben tot 34 cm
Weet iemand waar ik houten zitstokken kan kopen die wel lang genoeg zijn?

Moppers

Je kan bij bouwmarkten (bijv Gamma) en houtwinkels (bijv Hubo) stokken van een stuk langer kopen (en in verschillende diktes, ook handig), vaak willen ze die ook wel op maat zagen voor je. Zo ben je voor weinig geld voorzien van genoeg stokken van de goede lengte voor de hele kooi.

Grungirl

oke en maakt het dan nog uit wat voor hout???

Moppers

Zolang het maar onbehandeld hout is (dus niet gelakt of geïmpregneerd) is het goed. De houtsoorten die ze in die categorie verkopen zijn goed.

Grungirl

Oke en dat staat er bij???
En hoe zit het dan? want dan heb ik een paar houtstaafjes op maat gesneden, dan kunnen ze natuurlijk nog niet in de kooi hangen.
Kan ik ergens van die plastic dingen kopen, die ook op gewone houten stokjes voor de kooi zitten?
Of is er een andere manier?

inge

Hoi, je kan er ook gewoon aan het uiteinde groefjes inmaken de dikte van een tralies, en zo kun je ze dan tussen de tralies stoppen.
Groetjes, Inge

Geertje

Ha, Inge was me net voor :)

Een alternatief is een klein gaatje aan weerskanten in de stok boren en daar zo'n (sleutel) ring doorhalen.
Het leuke daarvan is dat je de stok dan aan kettinkjes kan hangen.. dat schommelt lekker.

Zou ik niet met alle stokken doen, te onrustig misschien.. maar met 1 kan geen kwaad. Net een tak die in de wind beweegt ( ok ok ,met wat fantasie :P )


Grungirl

Citaat van: inge op december 07, 2010, 21:31:14
Hoi, je kan er ook gewoon aan het uiteinde groefjes inmaken de dikte van een tralies, en zo kun je ze dan tussen de tralies stoppen.
Groetjes, Inge

Maar dan moet het stokje wel langer zijn als de kooi breed is neem ik aan?

inge

Mischien een paar millimeters omdat het ertussen moet spannen!!
Gewoon  aan de uiteinden van de stok in het midden een klein beetje uithalen (groefje) hoop dat ik het goed uitleg?

Groetjes

Mars

Ja, de stok is dan ongeveer een halve cm langer dan de kooi, met gleufjes/groefjes van ongeveer 3 mm aan beide kanten.
Werkt prima!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..