Onregelmatig doek over kooi.

Gestart door IceParkiet, december 04, 2010, 21:48:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

IceParkiet

Gegroet mede freaks!  ;D
Wij doen al sinds dat we onze parkiet hebben een doek over zijn kooi bij het slapen.
We doen het altijd 's avonds om 9 uur en 's ochtends om 8 uur halen wij hem er af. Dan strekt hij zich even, eet hij etc. etc.
Nou geen probleem dachten wij. Maar eh, als we soms op 9 uur het doek over de kooi leggen, begint hij lekker te zingen. Soms een uur later, soms gelijk. Hij slaapt dan helemaal niet. Meestal halen we het doek er dan weer af, maarja. Betekend dit dat hij liever geen doek heeft? Of dat hij helemaal niet moe is? Iemand tips?

Bedankt.

lovesbudgies

Hahaha, ik zie hem al helemaal kwetteren onder die doek. :P

Ik neem aan dat je met zingen het zacht kletsen bedoeld en geen roepen.
Kletsen doet de parkiet als hij zich lekker voelt in de situatie. Je kunt de doek er dus gewoon op laten.
Parkieten hebben veel slaap nodig, de doek over de kooi houden van 21.00 tot 08.00 is prima.
Ook als hij lekker zit te kletsen onder de doek kan hij uitrusten, laat de doek vanaf negen uur dus gewoon op de kooi.
Regelmaat is erg belangrijk en hij zal dit juist prettig vinden.

Parkieten-Freak

Yep, helemaal met LB eens, hier gaat dat ook zo.
De ene keer besluit Croky om meteen te gaan slapen, de andere keer gaat hij op onderzoek uit, nog wat eten of gezellig een beetje zitten babbelen.
Maakt niets uit, maar op een vaste tijd de doek opleggen/afhalen is ook naar mijn mening voor je vogel(s) uitstekend.  :)
Gewoon doorgaan met wat je doet maar eh....de doek wel laten liggen hoor!  ;)


IceParkiet

Haha oke, niks om me zorgen over te maken. Hij gaat meestal op zijn schommel zitten kletsen. Geen probleem dus.

GG

Dat doet onze parkiet ook altijd ;) Hij gaat zich dan lekker nestelen op 1 pootje in zijn favoriete hoekje en kwebbelt nog zachtjes in zichzelf :P ;) Na een uurtje is ie meestal vertrokken en is het stil.. ;)