R.I.P. Puffy

Gestart door EvelienM, december 04, 2010, 17:16:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

EvelienM

Hoi allemaal,

De afgelopen maanden is Pufje veel ziek geweest, elke keer hebben we m weer op kunnen lappen, maar gisteren vond ik 'm onderin de kooi, zo goed als verlamd, blind en hij kon bijna niks meer buiten ademen. We hebben 'm nog naar de vogelarts in driebergen gebracht waar hij afgelopen nacht een infuus met medicijnen heeft gekregen en gedwangvoerd is. Vanmiddag kregen we bericht dat het niet goed ging, maar juist slechter. We hebben toen de zware beslissing moeten nemen om Puf, die 9,5 jaar bij ons is geweest en onze trouwste metgezel en beste vriend was, in te laten slapen.
We hebben nog fijn afscheid van 'm kunnen nemen en naderhand lag hij er erg mooi en rustig bij. Hij heeft nu eindelijk rust, geen heen en weer gesleep meer naar de dierenarts, geen medicijnen meer, niet meer in de kooi hoeven blijven omdat hij niet meer mocht vliegen...
We laten hem cremeren en zullen hem, samen met zijn speeltjes als het niet meer vriest, een mooi plekje geven in onze tuin.
Vaarwel mijn liefste Puf, mijn allerbeste en allerliefste en allermooiste vriendje...mijn hart is gebroken en ondanks dat ik weet dat het zo beter is, kan ik maar niet ophouden met huilen...

Groeten, Evelien

Mirjam

Owwww meiske toch, wat vreselijk  :'(.
Heeeel erg veel sterkte, want Puf was een hele hele bijzondere vogel..

Liefs
Mirjam

Geertje

Aww Evelien, het spijt me te moeten horen dat Puffy overleden is.

Heel veel sterkte met je verlies!

Parkieten-Freak

Ook namens mij heel veel sterkte met het overlijden van Puffy.
9,5 jaar is een mooie leeftijd maar dat maakt het verlies er niet minder om...... :(


Gerja


lovesbudgies

Wat naar dat je je vriendje kwijt bent Evelien.
Die arme, kleine, mooie Puf...  :(  Gelukkig hoeft hij niet meer te lijden.

Veel sterkte.

Petr@

In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

EvelienM

bedankt allemaal, ik mis m zo onwijs erg, als ik beneden kom, is er een lege plek op de tafel waar zijn kooi stond en ik mis het getwiet als ik de trap af kom. gelukkig hebben we nog een jonge halsbandparkiet die veel goed maakt, maar de leegte van Puf zal hij nog niet kunnen vullen.

hillie

Sterkte met het verlies van Puffy :(
Houdt maar voor ogen dat die nu niet meer hoeft te lijden.

ParkietenLover

Sterkte, hij heeft het vast wel goed bij jou gehad.

Mars

He wat sneu nu, wat zul je hem missen!

Sterkte er mee!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

joopie en mutz

Wat Jammer zeg super veel sterkte!

inge

Heel veel sterkte toegewenst Evelien!!!!!!

Kleintjes

Ook namens ons alle 6 heel veel sterkte toegewenst met 't verlies van Puf.

Groetjes, sterkte en liefs van ons alle 6
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

GG

Ahh.. een beetje laat, maar toch heel veel sterkte!! :( Ik weet hoe je je voelt, wij hebben ons parkietje eergisteren begraven in de tuin :(
Laat toch een soort leegte achter! Je hecht jezelf toch aan die gekke kleine vogeltjes!

Ben je van plan om een nieuwe aan te schaffen?

doebadevos

heel veel sterkte met het verlies van je vogeltje!

EvelienM

Hoi GG,
Dankjewel dat je toch nog een berichtje hebt geplaatst. Het verlies merk ik nog elke dag, soms staan de tranen weer in mijn ogen en ik denk elke dag nog aan hem. Puffy is wel weer thuis, Ik was zo aan hem gehecht dat ik m individueel heb laten cremeren. Hij staat nu fijn in een klein urntje in de woonkamer. Ik ben van plan zo'n 3D lijst te kopen waar ik zijn foto in doe en dan zijn urntje en wat speeltjes inleg (en een paar veertjes die ik van hem heb bewaard).
We nemen vooralsnog geen nieuwe grasparkietjes, want we hebben nog een mooie, jonge halsbandparkiet, Zazu genaamd, die nu 7 maandjes oud is en waar we onze handen vol aan hebben. Hij (of zij, dat weten we pas over een half jaar/jaar) maakt het verlies van Puf niet helemaal goed, maar we hebben zo'n lol met hem. Hij fluit als een malle en leert nu praten, hij is erg aanhankelijk, maar knaagt wel overal aan, en halsbandparkieten hebben toch een iets grotere snavel dan de grasjes, auwauw. Dus op zich hebben we wel lekker leven in huis (dat je niet thuiskomt en het is helemaal stil) en dat is wel fijn hoor.
Groetjes, Evelien

GG

Ah wat fijn dat je nog iets hebt kunnen bewaren! Wij hebben onze Gemmie begraven in de tuin :) Dus zo is ze ook nog vlakbij ons! Ik baal alleen dat ik bijna geen foto's meer van haar heb :(, laptop was gecrasht! Gelukkig stonden er nog wel een paar op mijn telefoon...

Wij hebben inmiddels wel al een nieuw parkietje gekocht, want we merkten dat onze andere parkiet er doodongelukkig van werd alleen in zijn grote kooi!!
Nu met het nieuwe parkietje erbij fleurt ie helemaal op! Het was even aftasten (ze durfden elkaar niet aan te kijken! haha), maar nu zijn ze dikke vriendjes! :)
Maar natuurlijk is Gemmie niet te vervangen! Want elk vogeltje heeft toch zijn eigen streken ;) En Gemmie had er een hele hoop, we hadden onze handen er vol aan! :P Slopen was namelijk haar favoriete hobby!

Ben natuurlijk wel heel blij met ons nieuwe parkietje want volgens mij is het echt een lief beestje! :D Ze is helemaal niet bang en heel nieuwsgierig en fluit er vrolijk op los (ze zit pas 4uur in de kooi!)

Hopelijk blijft jullie andere vogeltje ook nog heel lang bij jullie :D

EvelienM

leuk om te lezen, ik hoop dat ze samen heel gelukkig worden.
zazu is ook een onwijze sloper, bestel elke maand een lading speelgoed, zodat ie helemaal los kan, hahaha
heerlijke beestjes zijn het toch he?
laatst zei iemand tegen me dat vogels echt niet zo waren als honden of katten qua emotionele binding, maar ik was het daar niet mee eens. ik heb zelf niks mer katten, vind vogels meer op honden lijken, ze willen alleen maar jouw aandacht en bij je zijn, en dat vind ik zo fijn aan ze. elke dag als ik weer thuiskom van werk is zazu er, lekker fluiten en kleppen, zo gezellig!
heel veel geluk met je birdies he!