Is mijn vogel ziek of niet?

Gestart door Missygirl, december 04, 2010, 15:03:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Missygirl

Hallo allemaal,

Sinds vandaag zit Zazoe ook bol,en slaapt heel erg veel.
Zijn rug veren staan overeind.
Hij is nu bijna 9 maanden jong.
Is Zazoe nu ook ziek?
En moet ik hem apart zetten van Meeko?

Groetjes Missy.

topic gesplitst.
Reden: het is voor degene die een topic opent niet prettig als een ander dat topic "overneemt".
Gr PF

lovesbudgies

Hi Missy,

als het voor Zazoe betekend dat hij meer rust alleen heeft, zet hem dan apart. Betekend het juist stress, laat hem dan bij Meeko.
Geef hem extra warmte, bv met een warmtelamp.

Is Zazoe in de rui? Soms kunnen parkieten daar niet zo lekker van zijn.
Anders is het het beste om maandag even langs de vogeldierenarts te gaan.

Missygirl

Hallo Budgies,

Ik heb Zazoe apart gezet,en nu merken we dat Zazoe alleen maar wil eten en vliegen.
Hij zit nog wel bol,maar eet als een bootwerker.

Is dat normaal?
Zou Meeko Zazoe van het eten onthouden?

Groetjes Missy.

Mars

Als parkietjes ziek zijn, hebben ze in eerste instantie veel energioe nodig om zichzelf warm te houden. Dus dat is wel logisch.

Kun je een foto'tje maken? Een parkietje dat bol zit is geen goed teken. Als ze in de rui zijn kunnen ze wel even wat bolliger zijn en iets minder actief bijvoorbeeld. Maar ik ben daarom wel nieuwsgierig naar een foto.

Zet Zazoe lekker warm in ieder geval. Laat hem ook niet vliegen. Als hij veel klimt in de kooi, kan het zijn dat hij zich beter op zijn gemak voelt met een vriendje.

Hij wordt vast niet uitgehongerd door zijn kooigenoot.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

mida

hoi missy

ik denk dat jou vogel ziek of verkouden is,
het beste is dat je hem van de andere vogel afhoud ander heb je kans dat hij die ook aansteekt,
je moet hem warm houden en ook op letten ( zoals die anderen ook al zijden ) dat hij geen stress krijgt omdat hij niet bij de anderer mag. je kan hem warm houden door zo'n infrarood lamp te gebruiken. die lamp moet 30 cm van de kooi af staan. je kan ook een halogeen lamp gebruiken. je moet dan wel een doek over de kooi heen leggen zodat hij niet in het licht hoefd te kijkten. kijk wel regelmatig of de doek niet te warm word. in de kooi moet er ook eten, schoon drinkwater en trosgierst aanwezig zijn. zorg ook dat de kooi niet heel erg vies is. en laat s'nachts een klein lampje aan. <- je hoefd al die dingen pas te doen als hij echt ziek blijft want anders hoeven sommige dingen niet. als het niet overgaat of het word erger zou ik na een dieren/vogel arts gaan.
groetjes danique

mida

hoi hier mida weer
ik had nog niet gezien dat je een vervolg had geschreven,
ik ben geen expert maar ik denk dat het al beter met zazoe gaat en dat je hem weer bij zijn vriendje kan zetten. ik denk dat het bol zitten dan wel overgaat. het zal hem misschien ook wel goed doen om bij zijn vriendje te zijn

Missygirl

Hallo allemaal,

Ik heb inderdaad niet meer gereageerd :-[

Met Zazoe is alles goed.
De ontlasting was ook goed.
Ze weten niet wat het is.
Dus heb ze al weer een tijdje bij elkaar zitten.
Ik hou het wel in de gaten.

Groetjes Missy.