drietal naar viertal...

Gestart door Heddie, december 03, 2010, 10:20:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heddie

Ik heb een tijdjes geleden een topic geschreven dat ik drie parkietjes heb ,en vroeg mij af of dit wel een goed aantal is .
Goofie was er al een week eerder dan de andere twee.
Ik merk dat ze buiten de kooien wel eens met elkaar optrekken maar als goofie in de kooi van het tweetal zit is het vooral irritatie en gepik.
Ook heb ik het idee dat goofie dan een beetje word genegeerd en als hij eens aandacht krijgt van het tweetal is ie daar niet van gedient, als zijn ze wel erg naar elkaar geinereseer als ze in hun eigen kooien zitten.
Ik ben nu zo aan het drietal gewent dat ik er niet aan moet denk om er een van weg te doen.
Dus is een vierde parkiet misschien een optie.
Maar hoe huisvest ik die ik heb maar twee kooien een waar het tweetal in woont en een kooi waar goofie in woont.
is het verstandig dat ik de nieuweling gelijk bij goofie inlaat trekken?
En wat zijn dingen waar ik extra op moet letten om het allemaal goed te laten verlopen?
Heddie

Mars

Je kunt ze best 2 aan 2 zetten. Natuurlijk moeten beide kooien groot genoeg zijn voor twee parkietjes, met dubbele etensbakjes, houten zitstokken en het hoogste plekje groot genoeg voor 2 ;)

Ik heb lange tijd 2 kooien naast elkaar gehad met 2 koppeltjes. Waren ze er eenmaal uit dan speelden ze gezellig samen. Soms klommen ze dan in 1 kooi ;)

Meestal gaat het heel goed als je er 2 bij elkaar zet. Blijf er gewoon even een middagje bij. Evt. kun je besluiten als het niet goed lijkt te gaan, even de andere drie bij elkaar te zetten en dan de ene eerst een paar nachtjes alleen te laten wennen, maar meestal vinden ze elkaars gezelschap wel fijn (mits er voldoende ruimte is).

Richt ook de kooi even opnieuw in, zodat je 'oude' parkietje ook even een nieuwe start maakt.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Bas

eventueel heb ik hier wel ene kooi sie je tijdelijk kunt gebruiken voor de nieuweling om aan goofy te wennen