Welke mutatie of kleur is ons grasje??

Gestart door Coekiemonster, november 30, 2010, 19:21:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coekiemonster

Hoi hoi,

na heel veel zoeken kon ik er maar niet uitkomen welkekleur ons grasje nou is.
Hij/zij is een soort van mengelmoes denk ik  :Pmet 1 heel gek uitspringend staartveertje.
Dus ik kom er niet uit.
Daarom vraag ik het hier aan mensen die wat meer ervaring hierin hebben ;)

dus wie o wie weet hoe deze kleur heet???




Wouter

Laat ik eens een gokje wagen:

Dominant bont gezoomd Geelmasker type 2.

Coekiemonster

 ;D dankjewel voor je reactie!!

Zover klopt inderdaad geelmasker 2, dominant bont.
Alleen gezoomt dat is toch in de kleur van de vogel zelf?
De ringetjes op de vleugels zijn grijs.
Niet blauw of geel.

En welke kleur blauw is het dan? hemels blauw of kobalt blauw.

::) wat een kleuren allemaal

Parkieten-Freak

"Gezoomd" heeft met de vleugeltekening te maken en volgens mij is je parkietje hemelsblauw.
(Gezoomd betekent volgens mij dat de buitenrand van de veer zijn volledige kleur behoudt maar dat de kern van de veer is opgebleekt).
(Mijn parkiet Croky is gezoomd hemelsblauw).
Wacht anders ook nog even de reactie van anderen (o.a. Mars) af, ik weet namelijk niet of ik 100% goed zit met mijn uitspraken, ik ben namelijk geen kleurexpert. ;)

@ Wouter:
Knap hoor!  ;D


Mars

Mooie vent hoor.

Ik ga voor hemelsblauw, geelmasker type II,  dominant bont, gezoomd (=spangle had ik er zelf in eerste instantie even niet in gezien, met dank aan Wouter) en... greywing (grijsvleugel). Vanwege de grijze vleugeltekening.
Je hebt greywing en clearwing, waarbij het verschil is dat een greywing wat pastelkleurig is (zeg maar 50% van de lichaamskleur) en de clearwing is fel van kleur (100% lichaamskleur).

Ook wordt de lichaamskleur wel turquase genoemd, maar ik vind zelf hemelsblauw met geelmasker type II mooier: het is tenslotte een blauwe vogel met gemengd geel er door ;) (en dan in pastel).

Gezoomd is inderdaad een vleugeltekening die omgedraaid is: de donkere rand zit dan niet in het midden, maar aan de buitenrand van de veer.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lovesbudgies

Ik heb geen verstand van bonte kleurslagen dus nu vroeg ik mij af; wordt deze dominant bonte vent nu ook 'groenig' doordat hij geelmasker type 2 is?
(dus het geel gaat zich hier ook door het blauw mengen?)

Mars

Dat is hij al iets, dat groenige (vandaar de benaming turquase). Voor zover ik kan zien, tenminste. Tenzij de foto erg vertekend (erg geel is).
Dus die kleur wordt alleen maar feller, na de eerste jeugdrui (en helemaal met pellets :P , voorbeeld is mijn Milan )
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Coekiemonster

 ;D dank jullie wle voor de super reacties!!!

ik heb er weer wat bij geleerd :P

De foto is niet vertekend en met een goede camera genomen.

Grappig van dat groene ja!
Dat wou ik eigelijk nog vragen maar dat is dus al beantwoord.
Bij het nekkie begint het inderdaad tussen de gezoomde veertjes ook wat groen te komen.

dankjewel en ik zet de kleur op me site bij de foto van''hem'' (las ik)

wel een super leuk forum!!
hier zijn teminste wat meer mensen met reacties :D