Mannetje of popje? Ik weet het niet!

Gestart door Madelon, november 30, 2010, 18:00:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Madelon

Ik heb al veel topics bekeken met dezelfde vraag, maar ik weet het niet! ???
Is de foto duidelijk genoeg? De neusdop is inmiddels al iets donkerder geworden richting lila achtig iets... Ik heb hem haar nu 2,5 weken en toen ik hem/haar haalde kon hij/zij net zelfstandig eten.

[verwijderd door de beheerder]

inge

Hoi Madelon, volgens mij een mannetje.
Heb ik het fout hoor je het wel van de ervaren forumleden maar denk toch dat ik juist ben ,ben benieuwd.
Mooi parkietje trouwens heb er ook zo eentje Wizzy wat mij opgevallen is ,en dat zie ik nu bij jouw parkietje ook ,is dat witte vogeltjes roze pootjes hebben mijn andere 3 niet die kleur is anders!
Kijk maar eens als je der zin in hebt bij introductieforum bij graag stel ik mijn 4 grasparkietjes voor ,daar zie je wizzy met de roze pootjes :D
Veel succes met je vogeltje en kom je te weten of het een hij of zij is!!!(volgens mij mannetje) :-\
Groetjes

Gerja


Madelon

Dankjewel Inge en Gerja!
En Inge, waar zie je dat dan? ik kan het niet vinden, van jou parkietjes!  ???
Ik zit nog niet zo lang op dit forum  :D

inge

Graag gedaan,als je naar de startpagina gaat staat eerst grasparkieten en dan verschillende links bv eerst voeding ,daarna gaat het over verzorging,enzoverder
Als je een heel eind verder naar beneden scrolt kom je bij forum, daar klik je op introductieforum daar op d'e 4 de plaats, bij graag laat ik jullie mijn 4 grasparkietjes zien, daar kan je Wizzy  zien!
Hoop dat het lukt .Groetjes en nog veel leesplezier op dit forum.

lovesbudgies

Hier de link ;) : http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=25351.0

De neusdop van je parkietje is mooi egaal roze, dit betekend dat je een mannetje hebt Madelon!

Madelon

Dankjulliewel! en ik heb het gevonden Inge!
Nu jullie het allemaal met elkaar eens zijn weet ik het ook wel, het is een mannetje  ;D
Hij is nu al 2 keer uit de kooi geweest, en dan speelt ie leuk met knikkers  :D, maar is twee keer niet te weinig? Hoevaak moet het eigenlijk per week?

lovesbudgies

Een parkiet moet elke dag een paar uur zijn kooi uit kunnen. :)

Madelon

Elke dag? wow!
dat heb ik helemaal niet gedaan!
Maar we hebben er ook niet echt tijd voor om hem elke dag uit de kooi te laten... is dat heel erg?

lovesbudgies

Ja, een grasparkiet moet echt elke dag een paar uur (bv 3 tot 5 uur) uit zijn kooi kunnen.
Natuurlijk is het erg als hij de hele dag in zijn kooitje zit opgesloten, je wilt zelf toch ook niet de hele dag in de slaapkamer zitten.
Een kooi is om te slapen en om in te eten maar de rest van het leven hoort buiten de kooi plaats te vinden.

Madelon

Ok... Ik zal proberen hem elke dag uit de kooi te laten...
:)
Maar soms kan het alleen 's avonds, omdat op maandag en dinsdag mijn oma er is, en ja, die geeft hem aandacht, maar die kan hem natuurlijk niet uit de kooi laten...

packooo

#11
als het egaal roos is is het vrouwtje geen manetje ;)


Kom op, normaal Nederlans graag!
"Als het egaal roze is, dan is het een vrouwtje en geen mannetje"
Gr. LB


Mars

#12
Citeerals het egaal roos is is het vrouwtje geen manetje

Geen manetje, maar zeker wel een mannetje ;)

Mannen kunnen een blauwe, paarse of roze neusdop hebben.
Jonge popjes een lichtblauwe of wittige en uiteindelijk hebben de meeste poppen een bruine dop (die af en toe verkleurt door hormonen).


Packooo, je geeft zelf al in je eigen topic aan dat je niet helemaal op de hoogte bent van neusdopkleuren.
Lovesbudgie heeft niet voor niets de naam expert onder haar avatar staan en daarom zou ik haar in dit geval niet tegenspreken, tenzij je zeker weet dat je gelijk hebt.
Zo zaai je alleen maar verwarring.



Ow hihi.. er staat geen expert meer, aangezien ze moderator is. Nou ja, je snapt mijn punt wel: je kennis overdragen is prima, maar dan wel als je er zeker van bent dat het goede kennis.  :D
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..