Vreemd gedrag

Gestart door dejavu_87, november 30, 2010, 15:30:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dejavu_87

Hallo...

Mijn parkietje Pip gedraagt zich de laatste tijd een beetje raar (al vind ik het zelf)
Ik heb haar nu 2 maanden (ze was 6 weken toen ik haar kocht) en ze is vanaf de eerste dag al super tam en komt altijd bij me zitten, maar sinds kort bijt ze mij in m'n vingers en maakt ze er gekke bewegingen en een gek geluidje bij (ze bijt niet hard) en daarbij braakt ze haar eten uit en legt het op mijn hand neer. Het lijkt wel of ze helemaal geobsedeerd is door mijn handen...

Dus nu is mijn vraag: waarom doet ze dit?

Groetjes Nancy...

lovesbudgies

Hi Nancy,

Pip is zo te horen een beetje 'verliefd' op je handen.
Ze ziet je handen als vriend en daarom geeft ze haar voer op. Parkieten voeren elkaar namelijk als ze elkaar aardig vinden.

Probeer Pip af te leiden als ze de gekke bewegingen tegen je vingers maakt, en beweeg je vingers niet. Zo moedig je haar
zo min mogelijk aan, dit gedrag kan namelijk leiden tot hard bijten.

dejavu_87

bedankt voor je reactie  :D
ik heb het geprobeerd om niet met mijn vingers te bewegen als ze op mijn hand zit maar het heeft totaal geen zin, ze blijft het doen...
en nu gaat ze het ook al doen als ze boven op mijn hoofd zit.
ze laat me echt geen seconde met rust als ze uit de kooi is. opzich vind ik het wel gezellig maar als ik even de kamer verlaat wordt ze helemaal gek dan vliegt ze heen en weer en gaat heel hard kwetteren...
kan het misschien niet zijn dat ze eenzaam is? dus dat ze gewoon een vogel vriendje erbij wil hebben??

lovesbudgies

Het niet bewegen van je vingers zorgt er niet voor dat ze stopt, maar wel dat het niet nóg erger wordt.

Ik durf niet te zeggen of ze eenzaam is of niet. Wel dat ze heel erg aan jou hangt en dus erg alleen is als jij er niet bent.
Mijn ervaring is dat het voor de vogel en voor jou prettig is om een vriendje aan te schaffen. Zo is je parkietje nooit alleen
en kun jij zonder schuldgevoel een paar uur weg zijn.
Je vogeltje zal er niet minder tam door worden, wel zal ze haar aandacht tussen jou en haar gevleugelde vriendje gaan
verdelen. Maar dat is vaak juist prettig.

Ps; is het het vogeltje op de foto? Het is maar een klein fototje, maar ze lijkt daar eigenlijk meer een mannetje!

dejavu_87

#4
deze foto heb ik nu net gemaakt.. in de dierenwinkel zeiden ze dat het een vrouwtje is.
maar of pip nou een mannetje of vrouwtje is.. het blijft een schatje  ;D

[verwijderd door de beheerder]

lovesbudgies

Zo te zien zijn de kleuren op de foto wat anders dan in het echt, maar zo op deze foto is het echt een mannetje.
Gelukkig kan de naam Pip bij allebei. ;)