Zo trots

Gestart door Sanne!!, november 29, 2010, 18:23:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sanne!!

Ik heb Jaapie nu anderhalve week en hij is de laatste dagen ineens echt super tam geworden  ;D

Hij zit vaak bij ons op tafel en komt dan zelf naar je handen toe of hij speelt met iets waar je mee bezig bent.
Met surprise maken heeft hij me ook al geholpen....Al had dat niet veel nut  ;)

Maar ik heb twee filmpjes die ik wilde laten zien. De ene is samen met de hond die het ook super goed doet. Hij is zachtjes en heel lief voor de vogel. Jaapie zit soms ook op de rug en dan slaapt de hond gewoon door. (ze zijn alleen nooit samen echt alleen of de hond zit apart of de vogel in de kooi want hoe lief Zazoe ook is en hij zal het dan misschien niet express doen ik laat ze liever niet alleen)
En de andere is dat hij zelf naar mijn hand vliegt. Let niet op mijn stem maar als ik boos ga praten kokt ie helemaal niet  :D

http://s132.photobucket.com/albums/q40/sannezazoe/?action=view&current=MVI_0096.mp4

http://s132.photobucket.com/albums/q40/sannezazoe/?action=view&current=MVI_0094.mp4

:-*

Parkieten-Freak

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het bovenste filmpje niet afgekeken heb, ik kan het niet opbrengen.
Je hond is heel lief en je parkietje ook, maar dit is gewoon vragen om problemen.
Vroeg of laat gaat het fout, ook al denk jij van niet. De praktijk wijst namelijk in een hele andere richting.
Je hond hoeft maar ergens van te schrikken en dood is je parkietje.

Forumleden: ga dit thuis a.u.b. niet nadoen of uitproberen.



Sanne!!

pffff had het kunnen verwachten.
Fijn dat jij mijn hond beter kent dan ik  ;D

Petr@

Je zegt het zelf toch al he, "hij zal het misschien niet expres doen".

Dus eigenlijk begrijp ik jou reactie dan niet.

In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

EvelienM

#4
Superleuk hoor Sanne! Gelukkig ken jij je hond wel goed! Als je niet voldoet aan wat de "kenners" op dit forum als goed zien word je nog net niet met je rug tegen de muur gezet en ........
Gewoon doen wat jij goed vindt en jij hebt er de meeste ervaring mee.
Heb je 1 parkiet? Kijk dan uit he, dat mag namelijk ook niet volgens de "kenners"....
Supermooie hond trouwens, ik ben helemaal verliefd!

Nou, vooruit dan.
Ik heb maar één grasparkiet en dat mag best hoor. Nooit commentaar op gehad.
Wel vinden de "kenners" dat het beter is om twee of meer vogels te nemen omdat het leuker is voor de parkiet en daar sta ik voor de volle 100% achter.
Gr PF

carla-dobbe

#5
Het is absoluut niet het zelfde filmpje hoor, ik schrok me dood!!! (je moet echt de volledige link kopieren, niet alleen wat onderstreept wordt, maar ook de tekens erachter) Juist dit is een heel goed voorbeeld.
Mijn oma haar parkiet kwam bij ons logeren, (toen was ik nog niet zo´n "kenner" zoals Evelien dat omschrijft) Haar parkiet was ook wel honden gewend. Onze hond geen parkieten, maar hij vond het prachtig. De parkiet moest wel uit de kooi, om tam te blijven en te vliegen. Dus wij netjes onze hond aan de riem in de mand gelegd, zodat er niks kon gebeuren... maar wat deed de parkiet tijdens zijn 1e vrije vlucht bij ons thuis?? Hij vliegt recht om onze hond af. En onze hond deed het écht niet expres... maar hij hapte en het parkietje was niet meer... het is een schrik reactie van de hond, of misschien wel een jacht-instink... maar het is wel de reactie die ze geven, ze slaan ze niet met een poot uit de lucht, zoals wij ons zelf zouden beschermen met onze armen... maar ze happen, en de kaken van een hond (zeker zo'n mooie prachtige hond als jij hebt) overleeft je parkietje niet.
Dus als je de reactie kon verwachten... dan weet je eigenlijk dat er iets niet klopt in wat je doet/toe laat bij je huisdiertjes..

@ Evelien, wat je verteld is niet waar, maar dat is eigenlijk niet aan dit topic besteed, maar als jij je met de rug tegen de muur gezet voelt, zegt dat meer iets over jou, dan over de kenners hier!!!

Petr@

Ik had het dus niet goed gelezen, ik heb de link nu ook bekeken en het is inderdaad schrikken. En het heeft echt niets temaken of je je hond nou goed kent of niet hoor.

Ik dacht ooit eens een hond goed  te kennen in me kinderjaren(7), het kostte bijna me leven. Ook deze hond schrok.

In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Parkieten-Freak

Citaat van: EvelienM op november 29, 2010, 21:22:41
Superleuk hoor Sanne! Gelukkig ken jij je hond wel goed! Als je niet voldoet aan wat de "kenners" op dit forum als goed zien word je nog net niet met je rug tegen de muur gezet en ........
Gewoon doen wat jij goed vindt en jij hebt er de meeste ervaring mee.
Heb je 1 parkiet? Kijk dan uit he, dat mag namelijk ook niet volgens de "kenners"....
Supermooie hond trouwens, ik ben helemaal verliefd!


Het zou sportief zijn als je gewoon even bij de feiten bleef.
Ik "zet" geen mensen met de rug tegen de muur, ik geef advies. Andere forumleden doen dat ook. Je mag er mee doen wat je wilt.

Je opmerking over het houden van één parkiet slaat kant nog wal en is totaal irrelevant voor dit topic.



lovesbudgies

Sorry, ik dacht ook dat het hetzelfde filmpje was en had het verwijderd uit het topic. Hier is het weer Joël:
http://s132.photobucket.com/albums/q40/sannezazoe/?action=view&current=MVI_0008.mp4

En Evelien, Sanne, zie ik het verkeerd, of is dit dezelfde hond? Dan zijn alle waarschuwingen overbodig toch?
Ik vind dit namelijk best gevaarlijk voor het parkietje. (bovenstaand filmpje)


Nu even over het oorspronkelijke bericht. Mooie hond, schattig parkietje en lief samen, dat zeker. Mooie filmpjes.
Maar waarom reageren 'kenners' dan zo 'overdreven'? Ervaring. Dit forum bestaat al 5 jaar, en al 5 jaar komen zulke filmpjes/verhalen regelmatig langs.
Vaak gevolgd door de volgende topics:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=22482.0
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=11852.0

Dode/gewonde parkieten, geamputeerde pootjes... zielig toch? Als je dat als beheerder/moderator/expert een paar keer tegen bent gekomen kun
je twee dingen doen; waarschuwen of niets zeggen.
Wij kiezen hier voor waarschuwen. Aanvallen of afkraken is absoluut niet de bedoeling, maar we willen je wel waarschuwen.

Jij kent je hond uiteraard het beste en misschien zal er wel nooit iets fout gaan. Misschien staat jou hond nooit op tenen (zoals die van mij) en zal hij ook nooit per ongeluk op je parkietje gaan staan. Misschien hapt jou hond nooit uit instinct naar je parkietje en zal hij dit ook nooit doen.
Maar andere honden doen dit vaak allemaal wel. Jij hebt hier dan misschien heel goed over nagedacht (en dan nog willen we je waarschuwen) maar anderen leden misschien niet.
Die zien dit en denken dat dit normaal is, gaan het bij hun eigen hond ook doen en weg is het parkietje. Denk bv aan de jonge kinderen die hier ook op het forum komen.
De taak van de beheerders/moderators is in dit geval de forumleden te waarschuwen, en dat doen we dan ook.

parkietengek12

ok bedankt lovebudgies :D
En dat filmpje is niet echt een voorbeeld. dit is dacht ik haar hond met een of ander parkietje in haar huis :P

nu weer ontopic:
Ik vind het een prachtige hond en aan je filmpjes te zien wil je het beste met ze voort. Het is gewoon iets wat jij beslist en jij kan zelf denken dat het miss toch wel gevaarlijk is parkiet + hond. We willen je alleen maar advies een waarschuwingen geven. Nu hebben we je gewaarschuwd en zie maar wat je ermee doet. Ik vind het heel knap van je dat je parkietje al zo tam is! Ik ben ook druk aan het oefenen en ik ben benieuwd hoe het gaat lukken met trainen van je parkietje  ;D

Sanne!!

Ik kon niet eerder reageren omdat de stroom hier was uitgevallen.
Maar bedankt voor jullie waarschuwingen en dat is inderdaad beter dan dat kleine kinderen dit ook gaan proberen.

En dan of die parkiet alleen is ja duuh hij is echt nog een baby en ik ga hem goed tam maken en over een tijdje komt er een tweede bij...
Moet ik er dan meteen twee nemen?? pffff

Parkieten-Freak

Citaat van: Sanne!! op november 30, 2010, 19:35:17
Ik kon niet eerder reageren omdat de stroom hier was uitgevallen.
Maar bedankt voor jullie waarschuwingen en dat is inderdaad beter dan dat kleine kinderen dit ook gaan proberen.

En dan of die parkiet alleen is ja duuh hij is echt nog een baby en ik ga hem goed tam maken en over een tijdje komt er een tweede bij...
Moet ik er dan meteen twee nemen?? pffff

Nee hoor, je hoeft helemaal geen twee parkieten te nemen. Jij bepaalt helemaal zelf of (en wanneer) je een tweede parkietje neemt.


lovesbudgies

Ik zie eerlijk gezegd ook nergens waar dat staat in dit topic, niemand zegt tegen je dat je meteen twee parkieten moet nemen.

Moppers

Ik kon nu pas de filmpjes bekijken. Bah.
Ik vind dat je speelt met het leven van je parkietje, wat maar al te duidelijk wordt in het filmpje waarbij de hond in de mand ligt. Daarbij had je mazzel, maar een volgende keer heeft je hond je parkietje wel te pakken. Wat wou je dan doen? Tegen de tijd dat jij naar de hond bent gerend, is het parkietje al dood of dodelijk verwond. Het is een volkomen natuurlijke reactie van een hond om zo te reageren als hij bijvoorbeeld door een parkietje wordt gebeten, dat blijft er in zitten hoe goed je hem ook hebt getraind en opgevoed.
Dus ja, ik denk in deze dat ik je hond beter ken dan jijzelf, aangezien ik er rekening mee houd dat je hond reageert op een manier die voor hem natuurlijk maar voor het parkietje fataal is.

Mars

Nog even als toevoeging: het hoeft ook helemaal niet aan je hond te liggen. Maar parkietjes houden nu eenmaal van uitdagen en een beetje pikken/spelen. Kijk maar eens naar grasjes onderling, die zijn lang niet altijd even aardig voor elkaar.
En daar ligt dus het risico. Je hebt vogeltjes die graag even bijten om aandacht te krijgen, of die recht op je afvliegen en dan ineens ontwijken. Wij snappen dat, maar je hond niet.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

DarkWolf

He Sanne, ik heb thuis ook een hond he maar ik laat parkieten & hond nooit los in dezelfde ruimte.
Met Bartok zou het nu wel nog lukken (das een beetje een associale vogel), maar Falkor daagde echt graag uit en vloog dan recht naar de hond naartoe. Die verschoot en hapte ook..gelukkig hapte hij verkeerd.
Ik zie mijn parkieten doodgraag, en mijn hond ook...maar ik speel niet met hun levens. Dus ik zou beide dieren gescheiden houden, om ongelukken te vermijden.