Parkiet zit altijd in het hoekje beneden

Gestart door klikkie, november 28, 2010, 10:47:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

klikkie

Hallo,

sinds twee weken doet mijn grasparkiet een beetje raar.
ik denk niet dat ze ziek is, anders zou ik dit topic onder die categorie hebben geplaatst.

Wat doet ze nu?
Wel, overdag zit ze zeker 40 procent van de tijd in een hoekje beneden in de kooi. Ze zit met haar achterste tegen de hoek, met haar staart heel hoog. Het is heel moeilijk uit te leggen, maar haar achterste is naar de hoek gericht, en haar hoofdje kijkt gewoon naar de andere hoek diagonaal van de kooi. En ze zit zo dicht met haar pootjes tegen die hoek dat ze helemaal voorovergebogen zit bijna, met haar nek op haar pootjes en haar staart verticaal in de lucht.
Als ze daar zo zit, doet ze haar oogjes dicht, bijna genietend. Echt raar. Ik vraag mij af wat het is.

Waarom ik niet denk dat ze ziek is:
's Nachts slaapt ze op haar schommeltje
Ze eet nog en zit 60 procent van de tijd overdag gewoon op haar stokje, zoals anders

Weten jullie misschien wat ze eventueel aan het doen is?

storekeeper07

Is het een vrouwtjes Parkiet ??

Misschien heeft ze wel de drang om een soort nestje te maken voor haar eitjes.

Soms kan de drang zo groot zijn dat ze eitjes gaat leggen,klink raar maar het gebeurt.

Ook al zit ze alleen.
hou het maar gewoon eens in de gaten,en laat maar eens weten of en hoe het verder gaat :) :)

grt, Storekeepertje

Mirjam

Ook een popje die broeds is, zal niet lange tijd stil op de bodem gaan zitten!

Misschien kan je er een foto van posten!
Maar een parkiet die langere tijd stil op de bodem van een kooi zit, zal in mijn optiek niet super gezond zijn.

klikkie

oké, ik zal proberen een fotootje te posten
nu zit ze al op haar schommeltje klaar om te gaan slapen, dus 't zal voor morgen zijn! ;)

Geertje

#4
Klikkie,

In eerste instantie dacht ik ook aan broedsheid. Maar zoals gezegd.. ook dan zit een parkiet niet zo lang op de bodem. Tenzij ze iets in de vorm van een nestje heeft gecreerd daar.

Ik wil je niet bang maken, maar een parkiet zal ziekte altijd zo veel als mogelijk verbergen. Parkieten zijn prooidieren en signalen van zwakte kan hen het leven kosten.
Het regelmatig schommelen zegt dus niet zo gek veel.

Hoe is de ontlasting? Slaapt de parkiet op 1 of 2 pootjes? Zet de parkiet de veren op? ( meer dan anders bol zitten)

Als je het echt niet vertrouwd zorg dan voor een donkere, warme omgeving. Misschien heb je een reiskooitje ? Eventueel met een doek erover zodat het donker is en met een lamp erboven voor de warmte?
Wel oppassen dat de doek niet te heet wordt!

Zet er eventueel wat eivoer of trosgierst in. Makkelijk en licht verteerbaar voer.
En zsm naar de vogelarts. Beter een keertje teveel dan te weinig.

Succes met de kleine grote vriendin!

:)