Aan elkaar wennen doe ik dit goed?

Gestart door Heddie, november 26, 2010, 19:49:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heddie

Ik hebnu ongeveer een week een parkietje goofie.
Nu heb ik zinds vandaag twee nieuwe parkietjes dus nu samen 3 parkietjes.
De drie parkietjes reageren goed opelkaars geluiden ,nu heb ik mijn goofie bij de twee nieuwelingen gezet.
Er gebeurt niet erg veel in de kooi, doe ik dit goed of kan ik mijn goofie er beter nog even uit halen voor in ieder geval de nachten.
En hoe pak ik dit goed aan ofkan ik beter twee apparte kooien houden.
Heddie

Geertje

Heddie,

ik zou de kooien een paar daagjes  bij elkaar zetten met de voerbakjes tegen elkaar aan. Samen eten schept een band :)

succes!

Mars

In ieder geval even een opmerking: drie parkieten is niet echt een fijne combinatie. Meestal is er eentje alleen en als je ook nog eens twee popjes hebt, kan het zelfs uitlopen tot hele gevechten.
Voor nu zal het wel even meevallen, ze moeten nog kennismaken en zijn ook nog jong. Maar houd wel in je achterhoofd dat een vierde bijna onmisbaar is.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Heddie

Hoi Mars..

Bedankt voor de tip..
Ik heb op het momment 3 mannetjes. kan dit dan minder kwaad?
ok is het verstandig om een nieuweling naar mijn ouders te brengen die hebben er ook een uit het zelfde nest.
Zullen deze twee onbekenden (de parkiet die ik al had en de nieuwe) aan elkaar gaan wennen en elkaar accepteren?
heddie

Mars

Ja, het kan minder kwaad. Maar is nog steeds niet ideaal.
Je zult zien dat er twee naar elkaar toetrekken en eentje dan wat afzijdig blijft.

Als je het een optie vindt om er eentje naar je ouders te brengen dan zou ik dat zeker doen. Parkietjes vinden gezelschap meestal heerlijk en over het algemeen maakt het dan niet zo veel uit hoe oud of jong de vogels zijn (en elkaar kennen of niet). Voor het kleintje van je ouders misschien ook wel zo goed.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..