Vraag over harrisons

Gestart door Sanne!!, november 26, 2010, 12:24:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sanne!!

Dan waren we eigenlijk al een eind.
Hij zat er namelijk wel naar te kijken en er ook in te pikken met zijn snaveltje maar of hij het daadwerkelijk op heeft dat weet ik niet.
Zelf vond ik ook dat het bakje minder vol zat toen ik het weer bekeek maja wat je graag wil zien....

Nog 1 vraag want ik train hem nu nog steeds met zijn eigen voer maar zou dat straks als hij op harrisons staat ook met zaad kunnen? Want dat vind hij natuurlijk super lekker of wil hij dan weer alleen zaadjes...en moet ik dan weer van voorafaan beginnen?

lovesbudgies

#21
Dat ligt er een beetje aan hoe lekker hij de pellets vind.

Mijn parkietje vind ze hartstikke lekker en at meteen goed van de pellets. Dus ik geef als hoofdvoer HBF en als beloning tijdens het clickeren gepelde haver.
Dit is geen probleem, je geeft tenslotte ook niet heel veel zaadjes tijdens het clickeren dus hij heeft ook nog pellets nodig.
Wacht in ieder geval wel 2 a 4 weken met het clickeren met zaadjes als beloning nadat hij is overgestapt op de pellets.

Mocht hij de pellets nu niet zo heel lekker vinden, ga dan over op een ander merk (= andere smaak!) of terug naar Xtravital. Het kan anders inderdaad
dat hij gaat leven op de zaadjes die je tijdens het clickeren geeft.

CiteerIn de vrije natuur eten vogels voornamelijk (gras)zaden en wat kleine insecten en bladeren van o.a. eucalyptusbomen en geen hapklare brokjes.
Volgens mij zijn deze graszaden omdat ze vers en vochtig zijn veel zachter en makkelijker te verteren dan de zaden in onze zadenmengsels.
Parkieten krijgen natuurlijk in de natuur geen hapklare brokjes, maar ook geen hapklaar eivoer (is ook door mensen samengesteld!) en ook geen bak XtraVital.

karin v h

Wat is clicheren ik kan het niet met de zoekfunctie vinden.
Waar koop je trouwens gepelde haver?

lovesbudgies

Hier is meer informatie over clickeren: http://www.parrotbunch.com/clickerinleiding.htm

Clickeren in een notendop: een clicker is een klein apparaatje dat een 'klik' geeft als je het indrukt. De klik is voor de parkiet een teken dat hij iets op dat moment goed doet en dat er een beloning volgt. (zaadje)
Het klikgeluidje is een stuk preciezer dan je stem, je gebruikt het alleen met trainen en het klinkt altijd hetzelfde. Dat zijn de voordelen tegenover een 'goed zo' met je stem, die mag je er ook naast gebruiken, maar de clicker markeert precies het moment dat de parkiet het goed doet.

Gepelde haver kun je in de grotere dierenwinkel kopen.

karin v h

Dank je wel voor je antwoord, ik denk dat het goed werkt bij 1 parkietjes maar bij zes? Twijfel,
Gepelde haver zal ik eens gaan zoeken.

lovesbudgies

Nee niet bij zes tegelijk, hahaha.
Ik heb acht parkieten en gebruik het alleen bij diegene die al op mijn vinger mee kunnen naar een andere kamer. Ik oefen dan met 1 tegelijk.

karin v h

Dat klinkt ook niet gek, ik ben helemaal gek met Jippie (die ooit spreidpootjes had) en hebbdaar toch een speciale band mee opgebouwd dus bij hem zou ik het wel kunnen proberen, ga mij er meer in verdiepen en eens kijken waar ik het kan kopen.
Dank je voor je hulp. :D

Sanne!!

moet je maar ees bij gedrag kijken en dan bij het topic trainen daar staan filmpjes van twee trucjes met mijn vogel... ;D