Vraag over parkietenvoer

Gestart door trolman, november 25, 2010, 18:05:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

trolman

Titel van de vraag gewijzigd en topic verplaatst. Gr PF


Stafke, mijn parkietje doet de laatste tijd erg agressief,
dat is sinds hij een nieuw merk eten krijgt, hij eet continu door
en als hij zijn zak met eten ziet, dan vliegt hij daar meteen naar toe,
is er iemand die raad weet, hij bijt nu ook veel vlugger, dus laat me zo snel
mogelijk iets weten, moet ik zijn oud eten terug kopen, of is dit mssn normaal
rond deze tijd van het jaar ofzo? A.U.B, help!

Mirjam

Wat gaf je hem te eten en wat geef je hem nu dan?

marinkedejong

Ik had exact dezelfde ervaring bij mijn vorige parkiet; die bleek ingewandswormen te hebben. Deze wormen verbruikten al de binnengekomen voedingsstoffen met als gevolg enorme vreetbuien van mijn parkiet; hij vloog zelfs in de pannen! Niet onverstandig om de ontlasting te laten controleren door de VA, in het geval van mijn parkiet zorgde een levamisol kuur voor de oplossing.

trolman

alvast bedankt voor deze reacties,
ik zal zeker eens naar de VA gaan met Stafke, wantzo kan het niet verder, hij breekt zelfs uit uitn zijn kooitje, het vreemde er aan is, als hij er dan uit is ('s nachts ook) komt hij mij knuffelen, dus ja, zal zeker eens een afspraakje regelen.

Mars

Probeer dat uitbreken wel tegen te houden, etensbakjes dichtplakken, of een extra touwtje om deurtjes ed (maar net waar hij uitbreekt).
Zeker als hij dus echt rond gaat vliegen en jou gaat knuffelen is er een goede kans dat hij per ongeluk eens in de nacht in de knel komt te zitten (onder je dekens bijvoorbeeld).

Ik had een parkietje dat het fijn vond om uit het etensbakje te breken, maar dat daarna vervolgens niet van de kooi afkwam (op een vlucht zonder landing na), dus tja.. dat is dan wat minder erg.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

trolman

besten, bij deze bedank ik julie allen vanharte voor jullie reacties, maar het had niet mogen gebeuren, hij is overleden op 3 december 2010 rond (vermoedelijk) 9u 40 's avonds.
hij was dus degelijk ziek, helaas was VA nie open dus hadden we het uitgesteld, maar dit is dus al niet meer nodig, ik ben nu momenteel alleen, zonder parkiet. met spijt in het hart komt na nieuwjaar prutske, een nieuw parkietje.

bedankt.

marinkedejong

Ach, wat jammer. Gecondoleerd, ondanks dat het zo'n klein beestje is hecht je je er toch enorm aan. Ik bespeur bij niet-vogelliefhebbers nog al eens wat ongeloof c.q sarcasme hier over maar gelukkig voelt dat op dit forum heel anders. Sterkte.

inge