Verstopt neusje

Gestart door Kleintjes, december 05, 2010, 19:55:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Ik weet, maar de zoekfunctie kon me niet verder brengen :S

Ik heb gezien dat Silly's neusgaatjes bijna helemaal dicht zitten. 1 van de 2 is nog 'n klein stukje open. Dit verklaart natuurlijk waarom ons kleine mupke zo benauwd is als ze wandelt / klimt.

Wat kan ik voor haar doen, behalve naar de DA?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Maartje, dat zie ik hier ook af en toe.
Ik bied onze Crook dan gewoon een badje aan.
Een beetje spetteren met water doet wonderen: hij schudt wat met zijn kop, proest wat en opgelost is het probleem! ;)


Kleintjes

#2
Tja, dan moet ik Silly al bijna verzuipen hihi, ze houdt niet van water :S De plantenspuit lukt ook niet (hoewel Tweety day wel fijn vindt) en haar meenemen naar de keuken is ook niks, ze is bijna overal bang voor.

't Is net alsof de hoornlaag van de huid over de gaatjes zit, dus echt dicht. Haar neusje is weer eens tweekleurig (beetje gewoon, beetje broeds). Dopje lijkt ook iets dikker dan normaal.




(Bijgevoegd. Gr. LB)

Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

lovesbudgies

Waarom kun je haar niet een beetje natspuiten in de kooi met de plantenspuit dan? Daar gaan ze meestal wel van niezen.

Mars

Ik zou haar gewoon even warm houden en niet te veel energie laten verliezen.
Ik weet dat onze parkietjes het vroeger ook wel vaker hadden, maar het is me bij dit stel nooit opgevallen.

En jij kent je vogeltje goed genoeg om te weten wanneer je een da in moet schakelen, dus vertrouw daarbij ook gewoon op je eigen gevoel.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

Als de neusgaatjes in de washuid dichtzitten door woekeringen van de washuid (niet door vuil) dan is het verstandig om even naar de dierenarts te gaan om te kijken of er iets aan gedaan moet(en kan) worden.