Groene parkiet in Ede, Advies?

Gestart door Fruitvlieg, november 23, 2010, 15:12:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fruitvlieg

Hee!

Sinds gister zit er af en toe een parkietje bij ons op het balkon. Gister heb ik hem een paar keer geprobeerd te vangen, hij lijkt tam alleen vliegt hij steeds weg als ik te dicht bij kom..Vandaag heb ik hem weer gezien, ik heb nu de balkondeur open staan (zit zelf met een sjaal en handschoenen aan haha) Ik heb namelijk het idee dat die wel naar binnen wilt. ik heb een kooitje klaar staan met eten en drinken( ik had nog een knaagdier kooi in de schuur) Alleen wat moet ik doen als hij binnen is? kan hij wel in zo'n kooi? Ik ben al op marktplaats aan het kijken of ik eventueel in de buurt een echte vogelkooi kan halen. Ik heb de dierenarts al gebeld of iemand hem vermist heeft opgegeven, maar niemand ook op marktplaats mist niemand een parkiet in deze omgeving. Mist hier misschien iemand een groen/geel parkietje in Ede??

Misschien heeft iemand advies voor mij of tips? Kan een parkietje eigenlijk wel overleven in deze kou?

lovesbudgies

Kijk ook op Amivedi.nl, daar worden vermiste en gevonden dieren geregistreerd.

Een grasparkiet kan niet overleven in deze kou, hij zal waarschijnlijk ook niet genoeg eten kunnen vinden.
Ik zou een grasparkietenkooitje op het balkon zetten, met een lekkere dikke tros trosgierst erin, dan kun je gewoon het deurtje dicht doen.
Mocht je hem nou steeds niet kunnen vangen, dan heeft hij tenminste te eten bij jou.
Een parkiet kan niet in een knaagdierenkooi, die zijn totaal niet geschikt. Al is het voor een paar uurtjes natuurlijk
niet zo'n probleem.

Bedenk ook dat een grasparkiet maar 30/40 gram is, met een beetje wind komen ze al snel kilometers ver, dus sta niet gek te kijken
als zijn baasje best ver weg woont.

EvelienM

is het een grasparkiet of een halsbandparkiet? misschien kun je m lokken met trosgierst inderdaad?
heel veel succes!

Fruitvlieg

Bedankt voor de tip.. Ik heb nu inderdaad een kooitje op het balkon gezet met trosgierst, eten en drinken..Vandaag heb ik hem nog niet gezien maar gister zat hij er weer een paar keer. Het is een Grasparkiet, en ik heb inderdaad ook al op Amivedi.nl gekeken maar daar staat hij niet als vermist opgegeven.