naar elkaar pikken

Gestart door marit925, november 22, 2010, 19:22:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marit925

hallo parkieten freaks
ik heb nog niet zo lang 2 parkieten gekocht
2 hemels blauwe
ze zij supper lief maar ze pikken nog wel eens naar elkaar maar verder doen ze niks ze schoppen ook niet tegen elkaar.
is dat dominat gedrag en hoe kan ik ze daarmee laten stoppen?
het zijn een mannetje en een vroutje. (maar volgens mij niet echt een paartje maar we hebben ze wel samen gekocht)
en daardoor ben ik een beetje bang om met mijn hand in de kooi te gaan omdat ik bang ben dat ze mij ook gaan pikken.
wat moet ik nu doen want zo worden ze niet tam als ik niks durf :(
wat moet ik doen?
help
groetjes marit



sumatraantje

Haha, volgens mij hoef je niet zo bang te zijn hoor,
af en toe naar elkaar pikken is toch niet zo erg?

En ik weet niet hoe oud ze zijn maar als ze jong zijn dan
is 't zelfs gewoon normaal dat ze nog een beetje pikkerig
zijn. dat trekt wel weg. En ze zullen jou echt niet pikken hoor.
Ze zijn nog niet zo heel lang bij jou dus misschien is alles
nog een beetje vreemd. je zult vanzelf merken dat er een soort
rust over je vogeltjes heen komt. Dat je een beetje bang bent
is totaal niet erg hoor. Gewoon met stapjes steeds meer dingen
proberen. biedt ze eens wat lekkers aan als een plukje trosgierst.
Je zult allicht wel es gebeten worden, maar je zult ook merken
dat het allemaal wel meevalt.
Je had mij moeten zien op de eerste dag in de papegaaienopvang
waar ik werk  :P

En wat 't pikken naar elkaar betreft, ze vechten toch niet constant,
dus ze hebben gewoon af en toen mot. dat hebben mensen ook,
dus volgens mij is er niets aan de hand  :)

Mars

Probeer ook niet te laten merken dat je bang bent. Denk er eens aan: zo'n heel klein snaveltje en zo'n hele grote hand! Jou kan echt niets gebeuren.

Als je laat merken dat het pikken wel werkt (dus dat je bang bent), zorg je er voor dat je parkietjes voortaan als ze geen zin hebben in jou juist gaan pikken!

Dus even flink doorzetten en je zult zien dat het meer de schrik is dan dat het echt zeer doet, als ze al naar je pikken.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Geertje

Marit,

Stel je eens voordat je ene piepklein vogeltje bent in een kooitje. je hebt t best naar je zin.. alleen.. af en toe gaat een deurtje open en dan komt er ineens een grote enge reuzenhand je huisje binnen.
Das ENG!!! :'(

Dus wat doe je dan als klein vogeltje.. eerst vluchtje zo snel en ver als mogelijk weg. Maar ja... echt ver kun je niet...en die hand is bijna overal.  Dus dan raap je al je moed bij elkaar en bijt je van je af.
Eigenlijk ben je te klein om hard te kunnen bijten.. maar als je merkt dat de reus schrikt en zijn hand wegtrekt heb je toch maar mooi gewonnen! De hand is weg.
Nou dat onthou je wel als vogeltje. De volgende keer dat die hand komt dan hoef je niet eens meer weg te vluchten.. je pikt gewoon op je allerhardst!

Marit.. voor jouw parkietjes ben jij de reus. En ze kunnen echt niet hard genoeg pikken om jou te laten bloeden.
Het voelt in jouw reuzenhand als een speldenprikje. Onverwachts.. dus je schrikt.. maar echt pijn doet het niet.

Gewoon blijven proberen... hou wat trosgierst vast tussen duim en wijsvinger. Dat is minder eng dat je hele hand open in de kooi.
Zorg dat je lekker zit en dat je hand op iets kan rusten in de kooi.. dan hou je het t langste vol.
Zo weinig mogelijk bewegen.. ze komen vanzelf naar jou toe.. want trosgierst is t lekkerste wat er is voor een parkietje.

Succes!!

Geertje





marit925

heel erg bedakt voor julie advies
ik ga er zeker wat mee doen
;D