wil zo graag de kooi uit

Gestart door wiro, november 22, 2010, 13:28:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

wiro

hallo parkietenvrienden
mijn jonge parkietje is heel tam en wil het liefst de hele dag bij me zijn, en gaat heel druk in zijn kooi heen en weer vliegen om eruit te mogen als ik in de buurt kom. ik vind het natuurlijk hardstikke leuk, maar ik wil dat hij ook gewoon in zijn kooi leert te zitten zonder moeilijk te doen.
moet ik hem dan negeren zodat ie leert dat zijn druktemakerij niets uitmaakt? ook als hij dan (voor mijn gevoel) een uur lang heen en weer vliegt? wachten tot ie stil is en dan pas eruit halen?
soms neemt ie even pauze om een hapje te eten maar daarna begint het druk heen en weer vliegen en aan mijn kant van de kooi in de spijlen klimmen weer opnieuw!
is het zielig en moet ik hem toch aandacht geven? of toch een tijdje negeren?
dankjulliewel!

Kleintjes

Hallo en welkom :D

Ik kan me voorstellen met welk dillemma je zit. Heb er zelf ook eentje gehad die zodra hij je zag al aan de deur hing *zucht*.
Ik wachtte altijd tot hij weer rustig zat op de stok ipv aan de deur hing. Na 'n tijdje had hij in de gaten dat 't geen zin had om al die heise te maken om er uit te mogen. Als hij aan de deur hing fladderde hij ook als 'n bezetene, na 'n tijd negeren stopte hij er mee omdat hij er pas uit mocht als hij rustig was.

Ik zou, persoonlijk, negeren en hem er pas uit laten als hij wat rustiger is. Is moeilijk, maar lijkt me wel gezonder voor je parkietje.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

wiro

dankje voor de reactie!  :)

wat ik me afvraag daarbij is of ik misschien beter de kooi wat uit de buurt kan zetten van waar ik zit zodat de confrontatie met in de kooi zitten minder groot, en misschien minder stresserig, is of dat ie zich gewoon ook dicht bij me maar moet leren koest te houden?