Welke speeltjes zijn geschikt

Gestart door nicky, november 22, 2010, 11:31:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

nicky

Nicky zit sinds zaterdag binnen in huis in een ronde kooi, las overigens net hier op het forum dat een ronde kooi niet geschikt zou zijn  :'( maar ik ben puur voor de uitstraling van de kooi gegaan.Slecht begin dus >:(



Maar omdat ik hem nu eenmaal heb moeten we er het beste van zien te maken. Daarom stel ik hier de vraag, watvoor speelgoed kan ik hier nu het beste in hangen, wat vinden ze over het algemeen leuk? je ziet zoveel :-X maar ik houd eigenlijk ook niet van al te felle kleuren, dus zou ik meer iets van hout of touw kiezen. Heeft er iemand tips?


EvelienM

parkieten kunnen beter kleuren zien dan mensen en daarom zijn veel speeltjes juist erg gekleurd, dus ik zou er toch wel wat aan kleurige speeltjes in hangen. spelen hangt ook af van je parkiet, scharrelt hij op de grond of niet. die van mij heeft een trapje naar beneden en scharrelt veel rond in de houtsnippers. balletjes met belletjes erin doen het meestal wel goed, maar die van mij speelt ook veel met dopjes van frisflessen en dat soort zaken, het hangt er dus van af of je parkiet speels is of niet. goede touwen zijn altijd handig, om op te zitten en aan te knagen, houten speeltjes en stokken (onbewerkt) etc, maar als je de zoekfunctie gebruikt, kom je erg veel tegen op dit forum hoor!

nicky

Dankjewel voor je reactie ;D volgens mij is hij/zij wel erg speels, al het voer heeft ie al uit het hangbakje gehaald, hij hangt ook ondersteboven in de kooi en is lekker bezig op het trapje wat ik er al meteen bijgekocht had.

ParkietenLover

Hallo Nicky,
Je kan een wc-rolletje in de kooi doen, uhm..
Maar gebruik alvast maar de zoekfunctie!

Mars

En een schommeltje bovenin natuurlijk! (vinden overigens niet alle parkietjes leuk hoor.. of in ieder geval even wennen).
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Moppers

Soory hoor, maar ik begrijp niet dat je de kooi niet ruilt voor een kooi die wel geschikt is.
Als je voordat je een hond aanschaft een halsband koopt en die blijkt vervolgens te klein te zijn voor de hond, dan ga je die toch ook niet gebruiken omdat je hem nu eenmaal hebt?

Je kan de allerleukste speeltjes ophangen, maar ik denk dat je je parkietje in eerste instantie een groter plezier doet met een kooi die niet rond is.

Pam

Hoi Nicky,

Ik heb zelf ook jaren zo'n ronde kooi gehad. En ik heb niet gemerkt dat ze het er vervelend in vonden. Als je maar de gelegeheid geeft om los te kunnen vliegen dan moet rond of vierkant toch niet uitmaken? Mijn vorige vogeltje die mocht juist graag in z'n kooi zitten !! Als het deurtje openstond dan zat hij meer in de kooi dan er buiten.
Het enige nadeel van rond vind ik zelf dat je de speeltjes er niet zo heel erg goed bovenin kunt hangen.
Ondertussen heb ik wel een andere (rechte) kooi maar ook omdat er een vogeltje bij is gekomen.

Succes met je vriendje.

Groeten Pam
Toedels Pam en Willem

Geertje

Hoi Nicky,

Er is oneindig veel speelgoed te koop, maar grappig genoeg spelen mijn parkieten het liefst met gekleurde plasticdopjes van frisdrank flessen, bosjes (gedroogd) gras en denneappels..die worden helemaal gesloopt.
Prachtig vinden ze het en ze zijn er aardig wat uurtjes zoet mee. Vooral als ik ze ophang op plekjes waar ze er eigenlijk niet zo goed bijkunnen. Erg grappig gezicht al die acrobatische toeren.

Ook een stuk maiskolf of wat spruitjes of fruit aan een touwtje doen het steevast goed.

Met wat creativiteit kun je een hoop afwisseling bieden zonder al te veel geld kwijt te zijn.

Het obligatorische spiegeltje zou ik in ieder geval vermijden, niks dan ellende!

Standaard stokken er uit gooien en vervangen voor iets van bijvoorbeeld hout. Liefst in verschillende diktes.
Parkieten zijn niet van die bodemwandelaars en zitten het liefst zo hoog mogelijk.
Over een van die zitstokken kun je af en toe een lege toiletrol schuiven. Dikke pret!

Vermijdt die stokken met zo' n schuurpapieren laagje erop.. slecht voor de zooltjes van de pootjes.
En een schommeltje hoort er in ieder geval in.

Denk je ook aan een mineralenblokje (liefst een roze met jodium) maagkiezel en oestergrit?


Veel plezier jullie!

Geertje