Kun Je Parkieten Zindelijk Maken?

Gestart door marco, september 28, 2005, 16:05:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marco

Ik heb een parkietje van ongeveer 8 weken oud, een echte troetel. Hij mag de hele dag vrij rond vliegen zodat hij ook overal bij kan zijn. Een groot nadeel is dat hij overal zijn sporen achterlaat in de vorm van vogelpoep. En daar is niet alles tegen bestand, b.v onze computer. Daarom de vraag is het mogelijk ons pietje zindelijk te maken of moeten we hem overdag toch maar op gaan sluiten?
liefs Joyce

esther

#1
Hallo,
Nee een parkietje kan je niet zindelijk maken.
Meestal hebben ze wel een favoriete plek waar ze gaan zitten waardoor het aantal plaatsen waar poepjes terecht komen beperkt wordt.

Hier vliegen de parkietjes (4) ook heel veel los, maar ze zitten graag
op hun eigen speeltuin en  hangplek, daar leg ik dan een stuk papier onder zodat de ontlasting niet allemaal op de vloer en de meubels komt.

Als je een poepje gelijk weghaalt brengt het geen schade aan.

Groetjes Esther

Sonja

#2
Hoi Joyce,

Welkom op het forum! :)

Zoals Esther al schreef, kun je ze inderdaad niet zindelijk maken.
Onze parkietjes zitten ook wel op het toetsenbord van de pc, en als de pc uit staat, maak ik dat altijd goed schoon met een oude tandenborstel. Zo kom je goed overal tussen, en weg zijn de poepjes! ;)
Ik heb trouwens een speeltuintje naast de computer gezet, en daar gaan ze nu ook vaak op zitten. dus dat zou je ook eens kunnen proberen. Dan verkiest hij dat misschien, ipv je pc.
Over het algemeen vind ik de uitwerpselen makkelijk te verwijderen.
Ik zou dit in ieder geval nooit de reden laten zijn, om je parkietje op te sluiten.

Groetjes, Sonja.

Safrena

Hey Joyce

welkom op het forum

Zoals ik al antwoord gaf op je mailtje: je kan parkietjes niet zindelijk maken

Ik sluit me helemaal aan bij vorige antwoorden.

Vele groetjes