Parkiet houdt niet op met knagen

Gestart door missie_go, november 21, 2010, 17:51:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

missie_go

Hai,

Wij hebben hier in huis 2 parkieten waarvan één een schatje, de ander ronduit irritant. We hebben haar nooit echt tam kunnen krijgen doordat bij een oog is uitgepikt door de moeder, wat geloof ik een aardig trauma heeft opgeleverd. Nu is het probleem dat het beest sinds een tijdje aan de etensbakjes knaagt, en dan ook gelijk de hele dag. Dit maakt zó'n verrekte irritant geluid dat mijn vader hierdoor helemaal doordraait en wil dus van ze af. Ik kan het zelf ook steeds slechter hebben. Het proberen af te leren lijkt me ook erg moeilijk, aangezien ik de laatste tijd best weinig thuis ben en m'n pa/ma er geen geduld meer voor hebben.

Duss, what to do?

Petr@

Ja het maakt een vervelend geluid, heb er hier ook 2 die dat af en toe doen. Aangeleerd gedrag is het meestal en hoe meer jij er aandacht aan geeft des te harder hij het doet. Je zou kunnen proberen om houten speelgoed in de kooi tehangen waar hij aan kan knagen of papier geven. Maar ik heb het idee dat het parkietje al is afgeschreven bij jullie thuis. En dan wordt de irritatie qua geluid groter.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

inge

Kan je misschien de eetbakjes weghalen en andere bakjes hangen waar ze dat minder aan kan doen?
Of zo een glazen die je normaal ophangt omhoog in voliers je kan het dan ook gewoon op de bodem plaatsen als je het niet kan ophangen!!
Aan glas kan niet geknaagd worden!!!!!!!!!!
Hoop dat je er een oplossing voor kan vinden!

Mars

ik had ook een popje dat ging knagen aan het plastic van de bakjes. Niet gezond voor het vogeltje, ik heb me zelf niet aan het geluid gestoord.
Ik zou ook afleiding proberen: verse takken (fruit- en wilgenbomen) en misschien de bakjes dicht en een schaaltje met zaad onder in de kooi (tijdelijk).

Maar ik sluit me bij Petra aan dat als er eenmaal irritatie is, het lastig op te lossen is (omdat het vogeltje het dan in de ogen van die persoon fout blijft doen).
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..